fick ett jävligt bra pris på en uppsättning "General XW2000 E"
nån som har nått å säja om dom?
däckfråga
- Peter Igelhammar
- Crew

vad e ett bra pris o vilken dimension
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Vad ska du göra med dem och bilen? Köra i stan i torrt, köra även på motorväg i blött, bana?
Sen var det ju Continental som la ner Gislaved, så ur det perspektivet, hellre Sawa e.dyl.
Men annars måste ju användningsområdet bestämma vad du satsar på däcken. Du ska ju inte förvänta dig att du får världens bästa däck för det priset och det har du ju säkert inte gjort heller.
Men har du tänkt dig andra användningsområden än torrt i stan, max 70, så går det helt enkelt inte att göra riktigt bra däck för 2500/4 st. Herregud, jag betalar 1900 för ETT halvhyfsat däck. För gata får jag ett riktigt bra via Wheelbase, för bana så räknas det som budget-klass.
General är kanske riktigt bra för sitt pris, men räkna inte med att det är riktigt bra. För det får du nog betala minst det dubbla i den dimensionen.
Sen var det ju Continental som la ner Gislaved, så ur det perspektivet, hellre Sawa e.dyl.
Men annars måste ju användningsområdet bestämma vad du satsar på däcken. Du ska ju inte förvänta dig att du får världens bästa däck för det priset och det har du ju säkert inte gjort heller.
Men har du tänkt dig andra användningsområden än torrt i stan, max 70, så går det helt enkelt inte att göra riktigt bra däck för 2500/4 st. Herregud, jag betalar 1900 för ETT halvhyfsat däck. För gata får jag ett riktigt bra via Wheelbase, för bana så räknas det som budget-klass.
General är kanske riktigt bra för sitt pris, men räkna inte med att det är riktigt bra. För det får du nog betala minst det dubbla i den dimensionen.
EN 14497