catalytic converter fault

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
bowl

catalytic converter fault

Post by bowl »

Startade bilen idag efter att den har stått i 2 veckor och nu fick jag
catalytic converter fault fel meddelande samt att gula motorvarnings lampan blinkade vad är fel på min peugeot 206 GTi vågar man kör den eller
/ :? bowl
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

Åkt till Peugeot och kolla felkoder, går inte att säga bara sådär.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
GoMeR

Post by GoMeR »

catalytic converter = katalysator
Min 205 LeMans SÅLD!
Äger numera en Nissan 200sx

Kebab är livet!
Kristian

Post by Kristian »

GoMeR wrote:catalytic converter = katalysator

Den säger det ja, men så brukar inte vara fallet.
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
bowl

Post by bowl »

Kristian wrote:
GoMeR wrote:catalytic converter = katalysator

Den säger det ja, men så brukar inte vara fallet.

Va brukar det var? Vågar man köra med den?
/Bowl
Guest

Post by Guest »

Det måste ju finnas någon som har haft samma problem på forumet
eller
:?
GoMeR

Post by GoMeR »

åk till peugeot och fråga
Min 205 LeMans SÅLD!
Äger numera en Nissan 200sx

Kebab är livet!
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

Anonymous wrote:Det måste ju finnas någon som har haft samma problem på forumet
eller
:?

Richard Gustavsson wrote:Åkt till Peugeot och kolla felkoder, går inte att säga bara sådär.

Somsagt, kan vara lite alltmöjligt, åkt till en peugeot vst. och kolla felkoder.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Action

Re: catalytic converter fault

Post by Action »

bowl wrote:Startade bilen idag efter att den har stått i 2 veckor och nu fick jag
catalytic converter fault fel meddelande samt att gula motorvarnings lampan blinkade vad är fel på min peugeot 206 GTi vågar man kör den eller
/ :? bowl

Jag fick samma problem i morse när jag startade bilen. Den hade då stått i 4 dagar i snö och slask.

Kan det vara fukt som trängt in någonstans??
CLABBEE

Jag...

Post by CLABBEE »

Var hos Peugeot imorse o gjorde en felsökning på detta. Jag verkar ju inte vara den enda direkt...

Det jag gjorde igår kväll, var att "tina upp" bilen, ställde den i ett varmt köpcentrum 2 timmar, sen gick den normalt igen. Men även om bilen går normalt måste du pallra dig till en Peugeot verkstad så dom kan göra en felsökning samt ta bort felmeddelandet.

Jag fick till svar att det var väldigt vanligt att varningslampan (motorlampan) börjar lysa då det är kallt o jävligt ute.
2o6:an verkar ju inte vara byggd för Sveriges hååårda klimat... Snart ere sommar... 8)

På min bil skulle dom iallafall byta ut tryckluftsventilen, vilket dom iförsig skulle göra gratis (Nybilsgarantin gick ut för en 1 1/2 månad sen. Tack för det Peugeot Kista!)

Man blev lite pissnödig när felmedelandet dök upp, har ju bara haft min pärla i 1 1/2 vecka... Men mitt första besök hos en Peugeot verkstad gav iallafall ett positivt intryck!

Lycka till.

/ CLABBEE
"Jag har f-n inte tid med en långsam bil"
Action

Re: Jag...

Post by Action »

CLABBEE wrote:Var hos Peugeot imorse o gjorde en felsökning på detta. Jag verkar ju inte vara den enda direkt...

Det jag gjorde igår kväll, var att "tina upp" bilen, ställde den i ett varmt köpcentrum 2 timmar, sen gick den normalt igen. Men även om bilen går normalt måste du pallra dig till en Peugeot verkstad så dom kan göra en felsökning samt ta bort felmeddelandet.

Jag fick till svar att det var väldigt vanligt att varningslampan (motorlampan) börjar lysa då det är kallt o jävligt ute.
2o6:an verkar ju inte vara byggd för Sveriges hååårda klimat... Snart ere sommar... 8)

På min bil skulle dom iallafall byta ut tryckluftsventilen, vilket dom iförsig skulle göra gratis (Nybilsgarantin gick ut för en 1 1/2 månad sen. Tack för det Peugeot Kista!)

Man blev lite pissnödig när felmedelandet dök upp, har ju bara haft min pärla i 1 1/2 vecka... Men mitt första besök hos en Peugeot verkstad gav iallafall ett positivt intryck!

Lycka till.

/ CLABBEE

jag har haft min bil i dryt två veckor så jag förstår dig. Har bokat in tid för felsökning nu iaf. De ville dock ha bilen i 2 dagar för att göra felsökning efter att den stått kallt i en natt. Bara o pallra sig dit och lämna in bilen.

Provstartade den nyss och då gick den kanon utan problem.. kanske ska ut o köra lite på lunchen för o se hur den fungerar innan inlämning.

Vad kostade din felsökning i morse??
CLABBEE

Det..

Post by CLABBEE »

gick på 532 riksdaler.

Ja shitti, man var ju inte helt nöjd när felmeddelandet dök upp... Men som sagt, skönt att det förhoppningsvis inte är någon större grej, då hade man ju blivit riktigt less... :evil:
Action

Re: Det..

Post by Action »

CLABBEE wrote:gick på 532 riksdaler.

Ja shitti, man var ju inte helt nöjd när felmeddelandet dök upp... Men som sagt, skönt att det förhoppningsvis inte är någon större grej, då hade man ju blivit riktigt less... :evil:

ja fy satan, det vill man inte råka ut för nu. Men som sagt så går bilen kanon nu så det är nog ingen fara hoppas jag.

Jag återkommer med resultatet senare.
CLABBEE

Post by CLABBEE »

Lyyycka till!

:D
bowl

Re: catalytic converter fault

Post by bowl »

Jag fick samma problem i morse när jag startade bilen. Den hade då stått i 4 dagar i snö och slask.

Kan det vara fukt som trängt in någonstans??[/quote]

Jag lämmnade in bilen på peugeot verkstad och dom gick igenom hela bilen och det dom kom fram till var att det var att treans cylinder var för tät så dom skulle åtgärda det på garantin så hela kalaset hade gått på 10250kr annars
/Bowl :lol:
Post Reply