catalytic converter fault fel meddelande samt att gula motorvarnings lampan blinkade vad är fel på min peugeot 206 GTi vågar man kör den eller
/
Anonymous wrote:Det måste ju finnas någon som har haft samma problem på forumet
eller
Richard Gustavsson wrote:Åkt till Peugeot och kolla felkoder, går inte att säga bara sådär.
bowl wrote:Startade bilen idag efter att den har stått i 2 veckor och nu fick jag
catalytic converter fault fel meddelande samt att gula motorvarnings lampan blinkade vad är fel på min peugeot 206 GTi vågar man kör den eller
/bowl
CLABBEE wrote:Var hos Peugeot imorse o gjorde en felsökning på detta. Jag verkar ju inte vara den enda direkt...
Det jag gjorde igår kväll, var att "tina upp" bilen, ställde den i ett varmt köpcentrum 2 timmar, sen gick den normalt igen. Men även om bilen går normalt måste du pallra dig till en Peugeot verkstad så dom kan göra en felsökning samt ta bort felmeddelandet.
Jag fick till svar att det var väldigt vanligt att varningslampan (motorlampan) börjar lysa då det är kallt o jävligt ute.
2o6:an verkar ju inte vara byggd för Sveriges hååårda klimat... Snart ere sommar...![]()
På min bil skulle dom iallafall byta ut tryckluftsventilen, vilket dom iförsig skulle göra gratis (Nybilsgarantin gick ut för en 1 1/2 månad sen. Tack för det Peugeot Kista!)
Man blev lite pissnödig när felmedelandet dök upp, har ju bara haft min pärla i 1 1/2 vecka... Men mitt första besök hos en Peugeot verkstad gav iallafall ett positivt intryck!
Lycka till.
/ CLABBEE
CLABBEE wrote:gick på 532 riksdaler.
Ja shitti, man var ju inte helt nöjd när felmeddelandet dök upp... Men som sagt, skönt att det förhoppningsvis inte är någon större grej, då hade man ju blivit riktigt less...