Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
hankook har väl gett sig f*n på att slå sig in på allvar på "prestandamarknaden" nu efter att ha sett bla. toyos framgångar.. (alla som visste vad toyo var för 5 år sedan räcker upp en hand)
i alla fall är det så jag uppfattar det i tidningar från over there.. och man tar sig inte in på den marknaden med kassa däck.
Hankook Ventus Z211 R-Compound Racing Tire är nog ett som jag skulle prova om jag hadde kvar min 205:a
The Ventus RSS (Z211) was designed and built specifically for track and road racing. Specially formulated R-compounds are incorporated into the tire to provide a solid grip on both wet and dry surfaces.
Eric Josefsson wrote:"utvecklat för absolut bästa grepp"? isåfall borde det vara ett R-däck och r-däck har inte så mycket fjolligt mönster i sig
sen är de väl kanske inte så att alla kör bana
Bästa grepp är alltid bästa grepp.. ovasett bana eller gata, men att utforska bilens gränser gör man alltid på bana.. racea på gata är bara för f&f wannabes och f&f suger /Eric på tobbes dator..
Zyxx wrote:Hankook Ventus Z211 R-Compound Racing Tire är nog ett som jag skulle prova om jag hadde kvar min 205:a
The Ventus RSS (Z211) was designed and built specifically for track and road racing. Specially formulated R-compounds are incorporated into the tire to provide a solid grip on both wet and dry surfaces.
Pirelli PZero C-inspirerat mönster!!!! .......
Arne: Är det inte så att ni måste köra på "gatdäck", vilket gör att ni måste hitta det bästa däcket som "inte är r-däck"?