GTR-fälgar på 406 Coupé
GTR-fälgar på 406 Coupé
Är det nån som provat att sätta på GTR-fälgarna på en 406 Coupé någon gång? Vet att ET skiljer från 18 till 12 som V6an med brembo vill ha.
Några bilder?
Några bilder?
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
- Stefan Sager
GTR-fälgarna är ju bara 16", man bör väl åtminstone ha 18" om man ska satsa på nåt annat än original.
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
- Stefan Sager
- Stefan Sager
Såhår ser dom ut...
http://www.peugeot-sport-club.com/image ... 005313.jpg
http://www.peugeot-sport-club.com/image ... 005313.jpg
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
Om det är en nyare 406C har den samma bromsutrustning fram som sedan/kombi-modellen, och kan således använda samma fälgar. Min 406 Sport var f.ö. std-utrustad med just GTR. 206:ans GTR-fälgar kommer dock inte passa utan spacers.

André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
André V wrote:Om det är en nyare 406C har den samma bromsutrustning fram som sedan/kombi-modellen, och kan således använda samma fälgar. Min 406 Sport var f.ö. std-utrustad med just GTR. 206:ans GTR-fälgar kommer dock inte passa utan spacers.
Det är modellen med Brembo bromsar som det hela gäller, så spacers gäller om jag ska få på dom bra. Undrade mest om det var någon som hade gjort det innan och hur det kan se ut, allt i övertalningens tecken. Skulle jag försöka att övertala till 17" tror jag det blir däcksbyte bara. Iofs inget större fel på dom nuvarande, men annorlunda är bättre
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Ungefär så här:

,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Tack och bock, Pelle
Ser som sagt inte helt fel ut. Får se om det kan gå att övertala farsgubben
Amar>> Var det en cupa med brembo-bromsarna eller Lucas-bromsarna? Det ska vara annorlunda upplägg mellan ET där och storlek på fälg och annat. Men om jag kan låna en fälg senare och prova...?
Ser som sagt inte helt fel ut. Får se om det kan gå att övertala farsgubben
Amar>> Var det en cupa med brembo-bromsarna eller Lucas-bromsarna? Det ska vara annorlunda upplägg mellan ET där och storlek på fälg och annat. Men om jag kan låna en fälg senare och prova...?
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
jag har ev 4 st gtr fälgar till salu... till 406 -02

Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906