Hjälp mig! Min servo försvann helt plötsligt när jag stod vid en korsning!
Körde hem och så märkte jag att det va någon rem som hade gott av
... Jag har en 306:a -98 1,4l Vad är det för rem som har gått av?
Kamremmen kan det väl inte va för då hade jag väl inte kunnat köra, eller?
det är separata remmar... kolla med mekonomen vad du skall ha för rem, (ta med reg nr.) så hjälper dom dig med rätt rem... sn är dt bara att byta, du kan behöva ta bort några andra remmar för att få plats med din och sen sätta tillbaka dom igen, fråga samtidigt hur hårt du ska spänna...
(drar du för hårt så går lagrerna i servopumpen inom 1 månad!!)
hoppas tipset hjälper...
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget: *projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour *dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906 Filmstjärnan
Är det svårt att byta själv? Som sagt så suger jag på bilar tycker bara om och köra dom... sen så känns det lite onödigt att lämna in bilen på någon verkstad som tar sky höga priser.
lyfter denna gråden igen. Är det nånn som vet hur det är tänkt att man ska spänna servoremmen? Det verkar inte finnas någon möjlighet till justering där.
Det är säkert spännaren som har ramlatbort, den ska sitta mellan veven och servot på den nedre delen av remmen och trycker på den släta delen. Sitter med 2 insex 6 eller torx40
grejen är att det saknas ingenting. Jag har satt dit en ny remm och det sitter något som ser ut som en vanlig spännrulle som man har till kamremmarna precis som du säger, men det finns ingen möjlighet att justera den. Dvs det finns bara ett hål mitt i and thats that. Det skulle vara om man justerar själva servopumpen i sig, och det ska man väl inte?