Lackering av instrumentpanel?
-
Guest
Lackering av instrumentpanel?
Hej alla glada pugg-ägare.
Tänkte lämna in panelen m.m på lackning. Det kan väl inte kosta så mycket?
Nån som gjort det? Är det svårt att få av plastdetaljerna,askkoppslock m.m.Hur tar man av det och på det utan att förstöra nåt?
Är det viktigt att lackeraren är duktig eller det kan kanske knappt bli dåligt? bara lite plastdetaljer ju.
Sista frågan, tips på var jag kan göra det i malmö/lund området. billigt och bra.
Tack för det! ha de gott!
Tänkte lämna in panelen m.m på lackning. Det kan väl inte kosta så mycket?
Nån som gjort det? Är det svårt att få av plastdetaljerna,askkoppslock m.m.Hur tar man av det och på det utan att förstöra nåt?
Är det viktigt att lackeraren är duktig eller det kan kanske knappt bli dåligt? bara lite plastdetaljer ju.
Sista frågan, tips på var jag kan göra det i malmö/lund området. billigt och bra.
Tack för det! ha de gott!
Mjo, det skulle underlätta lite. Annars är det ganska lätt å göra det själv om du bara vill lägga ner lite jobb och tid på det. Mycket billigare också så du har säkert råd att göra om det i fall det inte skulle funka första gången.
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074
- 306GTi 97B - - såld
-
Guest
Askkoppen åker ut när man trycker lite på baksidan, snäpper ut typ. Locket verkar vara enkelt att ta ut, skulle du mot förmodan paja det, så har jag en jag kan sälja åt dig billigt.
Inredningsdetaljer är många bara att snäpp ur, en smal skruvmejsel med en bit tyg runt och sen in med bladet i nedkant av delarna och bänd ut. Handtaget på dörren är skruvat. Mittkonsollen är tvådelat, övre delen sitter med klamrar och är bara att rycka uppåt, sen har du två skruvar till undre delen. Sen drar du ut undre delen och stereon följer med.
Till stolsvärmen så har du en skruv under en lucka i bakkant, torx. Få in handen och du kan få ut den biten. Sen kan du få ut knapparna på något sätt. Elhisskontrollen kan du bända ur på samma sätt som tidigare.
Lycka till
Inredningsdetaljer är många bara att snäpp ur, en smal skruvmejsel med en bit tyg runt och sen in med bladet i nedkant av delarna och bänd ut. Handtaget på dörren är skruvat. Mittkonsollen är tvådelat, övre delen sitter med klamrar och är bara att rycka uppåt, sen har du två skruvar till undre delen. Sen drar du ut undre delen och stereon följer med.
Till stolsvärmen så har du en skruv under en lucka i bakkant, torx. Få in handen och du kan få ut den biten. Sen kan du få ut knapparna på något sätt. Elhisskontrollen kan du bända ur på samma sätt som tidigare.
Lycka till
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW