knasande oljetryck
knasande oljetryck
mitt oljhe tryck har börjat knasa. (Pug 205 GTI -88)
igår körde jag typ 8 mil i motorvägsfart och då höll det sig finfint på 3,8 bar ungefär. då var jag nöjd.
idag körde jag 8 mil till och nu vill det inte upp till lika mycket.
när oljan var runt 100 grader och jag kom hem idag så stod jag på tomgång med typ 1 bar i tryck. är det katastrofalt lågt? vad händer om det skiter sig?
förresten, vågar man köra då bromsvätskan står på "DANGER"?
tack!
igår körde jag typ 8 mil i motorvägsfart och då höll det sig finfint på 3,8 bar ungefär. då var jag nöjd.
när oljan var runt 100 grader och jag kom hem idag så stod jag på tomgång med typ 1 bar i tryck. är det katastrofalt lågt? vad händer om det skiter sig?
tack!
Henkepenk
Re: knasande oljetryck
Henkepenk wrote:mitt oljhe tryck har börjat knasa. (Pug 205 GTI -88)
tack!
har du tillräckligt med olja i motorn???
mitt oljetryck var lågt precis innan den havererade så hällde jag på 3L för att det skulle komma upp på normal nivå...
205 1,6 gti (den första i sverige:) )
jag har visserligen för lite olja i motorn men vad jag har hört ska det inte spela någon roll när det gäller oljetrycket?
har haft lite olja i motorn ett bra tag och det är först idag bilen har börjat tappa trycket.
räcker med att man har kört den 5 minuter så är trycket nere under 2 bar på tomgång.
har haft lite olja i motorn ett bra tag och det är först idag bilen har börjat tappa trycket.
räcker med att man har kört den 5 minuter så är trycket nere under 2 bar på tomgång.
Henkepenk
- Stefan_306S16
-
Guest