Om det satt dimljus original på 205:an, varför finns det inget knapp i kupén för den? eller är jag helt ute och cyklar??:) Det ska väl vara fjärrljus och inte dimljus original?
Dimljus till 205:a
Dimljus till 205:a
Frontspoilerns ljus följde inte med när jag köpte bilen i vintras och tänkte köpa nya men blev avskräckt när Mekonomen skulle ha 900 pix stycket enligt grabben bakom disken. Han rekomenderade ett par dimljus för 320:- istället så jag köpte dom. När jag monterade dom så visade det sig att peggans 2 kablar var en för mycket enligt tillverkarens instruktioner. Där stod det att jag skulle leda jorden till minus på batteriet, kan detta stämma???
Om det satt dimljus original på 205:an, varför finns det inget knapp i kupén för den? eller är jag helt ute och cyklar??:) Det ska väl vara fjärrljus och inte dimljus original?
Tror tyvärr de är dyra som satan oavsett var man köper dem, en del har köpt fjärrljus på biltema. Passar tydligen skapligt...
#1683 Stefan Bengtsson
106 Rallye-97 Krockad och inlöst, 106 Rallye-97 Såld och bränd
106 Rallye-97 Bruksbilen, 106 Rallye-97 Banbilen?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower-07 Familjekombin
106 Rallye-97 Krockad och inlöst, 106 Rallye-97 Såld och bränd
106 Rallye-97 Bruksbilen, 106 Rallye-97 Banbilen?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower-07 Familjekombin
Har för mig jag gav ca 1200kr för båda på Peugeot.
Om du vill ha dimljusen men inte vill sätta en ny knapp i pupén kan du koppla styrströmmen till dimljusens relä till plus från parkeringsljuset och plus från halvljuset, då kommer dom lysa när parkeringsljuset men inte halvljuset lyser. Alltså när du vrider ljusspaken ett snäpp för att bara få parkeringsljus och när du har helljuset på.
Om du vill ha dimljusen men inte vill sätta en ny knapp i pupén kan du koppla styrströmmen till dimljusens relä till plus från parkeringsljuset och plus från halvljuset, då kommer dom lysa när parkeringsljuset men inte halvljuset lyser. Alltså när du vrider ljusspaken ett snäpp för att bara få parkeringsljus och när du har helljuset på.
-
Jope
Bob wrote:Hej jag har Biltemas dimljus![]()
Men det ser väl inte så tokigt ut ?![]()
ser hur bra ut som helst, riktigt fräsch kärra måste jag säga =)
<b>define the word punk, punk!
Member #1172
Peugeot 406 ST 1.8 -96
getawayhlm.com</b>
Member #1172
Peugeot 406 ST 1.8 -96
getawayhlm.com</b>