Om du har rätt ET på fälgen så är det ju svårt att lösa det med en spacer... Isf. är väl det enda att svarva eller fräsa ur centrumhålet på fälgen så att det passar, det ska vara 65,1mm.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
Om ET är som det ska går det inte att lösa problemet med en spacer, spacer minskar ET oavsett hur man gör. Så för att kunna förstora navhålet med spacers kräver det att du har ca. 20mm större ET på fälgen än vad det ska vara för att få det att fungera.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
Har du spacers eller ska du skaffa? Hur tjocka isf. det är väl rätt avgörande, är de tillräckligt tjocka så räcker det ju att hålet i spacern passar. Tar det fortfarande i fälgen så får du antingen skaffa tjockare spacers eller svarva ur fälgen...Eller missuppfattar jag dig fortfarande?
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
Jo...Men det framgick inte riktigt om du har tillräckligt stor ET-skillnad för att det ska gå med bara spacers... Men har du det är det ju inget problem att lösa det på det sättet, var man hittar såna vet inte jag iofs., vill jag ha spacers så gör jag dem själv.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496