Hjälp! Problem med säkringar! 205 gti -91
-
montecarlo
Hjälp! Problem med säkringar! 205 gti -91
Köpte en 205 gti idag... en tredje. Trodde i min enfaldhet att man inte kunde bli blåst längre but heeey...excellent anyway.
Iaf, efter ett par mil började det lukta lakrits och efter någon timme märkte jag att vindrutetorkaren inte fungerade! Kollade säkringarna och mkt riktigt...en säkring hade gått. Satte genast dit en ny och allting fungerade! Efter ca 30 minuter rök säkringen igen..och jag tror en annan också eftersom elhissarna slutade fungera med.
Så den drar säkringar alltså...VAD GÖRA? Börjar bli lite svettig fast det bör väl inte vara något dyrt...?
Någon som vet vad jag ska göra?
Iaf, efter ett par mil började det lukta lakrits och efter någon timme märkte jag att vindrutetorkaren inte fungerade! Kollade säkringarna och mkt riktigt...en säkring hade gått. Satte genast dit en ny och allting fungerade! Efter ca 30 minuter rök säkringen igen..och jag tror en annan också eftersom elhissarna slutade fungera med.
Så den drar säkringar alltså...VAD GÖRA? Börjar bli lite svettig fast det bör väl inte vara något dyrt...?
Någon som vet vad jag ska göra?
205 GTi Monte Carlo -91
-
Guest
-
montecarlo
-
montecarlo
Du kan inte sätta dit starkare säkringar.. då smälter kabeln i stället..
Men plugga ur torkaren och kör en halvtimme till och se om den ryker igen, säkrinen.
Och kolla schemat så att det inte sitter en för stark redan...
Sen får du kolla vad det är som kortar.. plugga ur en sak i taget, och leta syndare.
Men plugga ur torkaren och kör en halvtimme till och se om den ryker igen, säkrinen.
Och kolla schemat så att det inte sitter en för stark redan...
Sen får du kolla vad det är som kortar.. plugga ur en sak i taget, och leta syndare.
-
montecarlo
-
montecarlo
-
montecarlo
Om säkringen går när du pluggat ur torkaren betyder det att det inte är torkaren som kärvar.. (en elmotor som går sakta drar mer ström än en som går fort)
Sen kan det vara en hissmotor eller en skavd kabel... eller nåt annat på samma säkring.. ska kolla...
Hmm det ser inte ut som om det är samma säkring på torkaren och fönsterhissarna.. Kan du se vilket nummer den har?
Sen kan det vara en hissmotor eller en skavd kabel... eller nåt annat på samma säkring.. ska kolla...
Hmm det ser inte ut som om det är samma säkring på torkaren och fönsterhissarna.. Kan du se vilket nummer den har?
-
montecarlo
-
montecarlo
-
montecarlo
Röjde ju lite i kablarna..testade lite och säkringen rök inte..fast i morse regnade det för första gången och jag satte på torkaren samtidigt som stereon och efter 100m rök säkringen...körde till preem och bytte..stängde av stereon och sedan körde jag 35minuter med torkaren utan några problem..GAAAH
sån jävla tur att jag bytte säkring..för bromsljus ryker också...blev stoppad av snuten på vägen hem =) vågade inte ens dra ner elhissen utan öppnade dörren..HAHA!
sån jävla tur att jag bytte säkring..för bromsljus ryker också...blev stoppad av snuten på vägen hem =) vågade inte ens dra ner elhissen utan öppnade dörren..HAHA!
205 GTi Monte Carlo -91