405:a gasar själv!

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Lena

405:a gasar själv!

Post by Lena »

:? Min 405 -94 gasar själv i neutralläge... :oops: pinsamt inne i stan vid rödljus eftersom den varvar på rejält. Varvar ibland i farten också. Haft bilen på peugeotverkstad men det hjälpte inte. Ibland går den normalt...
Är det här ett vanligt problem eller? vad göra?
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

kolla att du inte har semestergas. Mao gasvajern eller spjället (vanligt)hänger sej lite. Stäng av bilen, lyft på huven o be en kompis sitta i o gasa så kikar du att den rör på sej upp o ner utan beskymmer. Kan räcka med lite 5-56 på skiten.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Dave

Post by Dave »

ingen farthållare som spökar?..jag hade en som gjorde det..
Vit Mi16-91 med 17" Challenger och helskinn!
http://www.dreamstream.se
Lena

gasar själv

Post by Lena »

Tack för tips. Verkstan påstod att gasen var fel inställd, men det blev som sagt ingen skillnad.
Farthållare - har ingen, fast den dumma bilen tar ju gasen själv ibland och håller den... länge :evil:
Niklas

Post by Niklas »

har du kollat vajern, så leta tjuvluft. ett enkelt sätt är att ta och lossa slangen vid lmm (klump på insugsröret innan insuget) och täcka för hålet in där (tätt)

om motorn fortfarande går så har du luft in någonstans där det inte ska vara det.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
lumpan

Post by lumpan »

Man kan lossa på "putten" ? vet inte vad de heter, den som känner av tomgången på spjällhuset och justera den så du kan få tidigare tomgång..
öppna huven med motorn av, rör på spjällhuset med handen och lyssna om du hör ett klick när du släpper helt.. då ska bilen gå ner på tomgång, gör den inte de så justera gasvajern eller "Putten", en svart sak som sitter på baksidan av spjället tills du hör att de klickar.. hade samma problem när jag skryva tillbaka mitt originalspjäll.!

Inget klick = tomgång på 2-3 tusen.
Erik Lundberg
Falun

T16-94
Mi16-92

Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
Lena

gasar själv

Post by Lena »

Jag ska visa svaren för någon som vet vad som är fram o bak på en motor... Tack!
Bilen gasar alltså i korta pulsar, brum, brum och sen en liten försynt knall, som om den höll på att dö. När den är på det humöret varvar den motorn så den vrålar när man startar, för att sen gå ned till normalt.
Min bil är definitivt ett fruntimmer, så nyckfull som den e...
closetland

Re: gasar själv

Post by closetland »

Lena wrote:Jag ska visa svaren för någon som vet vad som är fram o bak på en motor... Tack!
Bilen gasar alltså i korta pulsar, brum, brum och sen en liten försynt knall, som om den höll på att dö. När den är på det humöret varvar den motorn så den vrålar när man startar, för att sen gå ned till normalt.

Alla 405or är iaf fruntimmer :P

Min förra vägrade att släppa in min flickvän i bilen vilken dörr hon än skulle in i :)
äntligen har man sett NIN.

http://www.nin.com/current/photos/6_18_05.jpg

405mi16 1991*krockad och skrotad*
405mi16 4X4 1990*såld*
BX 16V 1988*såld och påväg till slakten!!*
Fiat Turbo Coupe 20v 98 http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... highlight=
Kristian

Post by Kristian »

closetland wrote:
Lena wrote:Jag ska visa svaren för någon som vet vad som är fram o bak på en motor... Tack!

Min förra vägrade att släppa in min flickvän i bilen vilken dörr hon än skulle in i :)

Vad skulle hon in i dörrarna och göra? :wink:
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
Peppe

Post by Peppe »

Kristian wrote:
closetland wrote:

Vad skulle hon in i dörrarna och göra? :wink:

:lol: :lol: :lol: :lol:
206
Peter L
Medlem #1128
Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram?
Post Reply