Luktar bränt - 205 Gti
-
montecarlo
Luktar bränt - 205 Gti
Ibland börjar det lukta bränt/konstigt mitt under körning och jag förstår inte varför. Motortemp kylartemp är som dom ska. Alldeles nyss hände det igen och jag stannade bilen och öppnade huven..luktade helt normalt. Sen när jag satte mig i bilen kände jag det igen...förstår mig inte på detta. Ciggarettändaren låg vid sidan om när jag köpte den fast jag satte i den...tog iaf ut den nu..vette f*n om den var urdragen av en anledning..
205 GTi Monte Carlo -91
-
montecarlo
Den bakre torkaren är ur funktion...försöker man sätta igång den säger den bara "bzzzzzzzzz" så jag antar att det är kört =)...fast vette f*n om det är den som luktar... och bränd olja vet jag inte heller eftersom det inte luktar någonting från motorrummet, utan bara insides..
205 GTi Monte Carlo -91
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem

montecarlo wrote:Den bakre torkaren är ur funktion...försöker man sätta igång den säger den bara "bzzzzzzzzz" så jag antar att det är kört =)...fast vette f*n om det är den som luktar... och bränd olja vet jag inte heller eftersom det inte luktar någonting från motorrummet, utan bara insides..
När du snurrar spaken i sista läget så startar pumpen till rutan bak, men sitter spaken i läge "torkare" har du ström till torkarmotorn. Min motor gick inte och en dag körde jag runt med den på det läget där den skickar ström till motorn, jag kan ju säga att det luktade mer än bränt efter en stund..., kolla om det är det
/Marcus
Peugeot 205 -88 TIC
Peugeot 106 -97 Rallye
Peugeot 106 -97 Rallye
-
montecarlo
-
Tummen_mitt_i_handen
-
montecarlo
-
montecarlo