Fjäderbensstag

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Guss

Fjäderbensstag

Post by Guss »

Finns det någon som har en bra bild på ett fjäderbensstag monterat på en 406:a ?
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Jag har ingen bild, men om det är något särskilt du undrar över, så kanske jag kan hjälpa dig ändå?
EN 14497
Guss

Post by Guss »

Nja, det var så att jag tänkte göra ett eget stag. Och till D8:an så finns det inget vad jag vet. Men till D9 och till cupén har jag sett. Men de passar nog inte på D8:an eftersom insidan på huven är lite annorlunda (tight om utrymme).
Guest

Post by Guest »

bara att börja göra runda plattor med hål i pch sedan fixa en stång mellan som du skruva fast i fästen som du svetsat fast i plattorna!

Gjorde så själv och det blev asbra! däremot så sket det sig när jag skulle skruva av muttrarna där den ska sitta då den ena muttren/skruven hade gängat isönder sig! fatta jag blev förbannad :cry: :cry:
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Guss wrote:Nja, det var så att jag tänkte göra ett eget stag. Och till D8:an så finns det inget vad jag vet. Men till D9 och till cupén har jag sett. Men de passar nog inte på D8:an eftersom insidan på huven är lite annorlunda (tight om utrymme).
Nej, originalstaget till 406C tar i huven på D8. Det är ett sånt stag jag har på min D9, så du skulle inte ha nytta av bilder på det ändå.
EN 14497
Post Reply