Krock med grävling

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Tuff-tuff

Krock med grävling

Post by Tuff-tuff »

Drog på en grävling i 140 med min 205 gti. Nu skakar bilen när man bromsar. Ju hårdare man bromsar desto mer skakar det. Vad kan detta bero på? Nån som har några tips?
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Re: Krock med grävling

Post by Morbidio »

Tuff-tuff wrote:Drog på en grävling i 140 med min 205 gti. Nu skakar bilen när man bromsar. Ju hårdare man bromsar desto mer skakar det. Vad kan detta bero på? Nån som har några tips?

Skeva bromsskivor??
klew
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by klew »

du körde på en grävling i 140 med en 205a o kan köra med bilen? bilder?
Medlem #728.
http://www.klew.se" onclick="window.open(this.href);return false;
205 Mi16 Areli
http://www.garaget.org/?car=216668" onclick="window.open(this.href);return false;
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

klew wrote:du körde på en grävling i 140 med en 205a o kan köra med bilen? bilder?

Slog mig oxå faktiskt! Det borde ju vara mer grejjer än bromsarna som åkte på stryk!
Kristian

Post by Kristian »

Tror du uppgav en nolla för mycket nu?
140 blås blir det inte mycket kvar av fronten på bilen! *veta*
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
Tuff-tuff

Post by Tuff-tuff »

Blev bara ett stort hål i framvingen... inga mer synliga skador. motorblocket tog nog den hårdaste smällen så att grävlingen slungades i väg, men måste ha träffat nåt vid hjulet först.
Guest

Post by Guest »

Synd att skadorna på din bil inte blev större så att vi slapp ha dig åkande på allmänna vägar. Mycket otrevligt att läsa att man vitt och brett uttrycker sig som du gör. Följ stipulerade hastighetsbegränsningar så kankse både du och andra lever längre. Till och med grävlingar har rätt att leva tycker jag.....
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Anonymous wrote:Synd att skadorna på din bil inte blev större så att vi slapp ha dig åkande på allmänna vägar. Mycket otrevligt att läsa att man vitt och brett uttrycker sig som du gör. Följ stipulerade hastighetsbegränsningar så kankse både du och andra lever längre. Till och med grävlingar har rätt att leva tycker jag.....

Varför kommer du in å klagar på han för då?? Klart att grävlingar förtjänar att leva men gjort är gjort inte så mycket man kan göra över det! Kom inte å moralisera, för du har väl alltid följt hastighetsbegränsningarna själv eller hur?!
Guest

Post by Guest »

Japp, hastighetsbegränsningar har alltid följts och så lär det förbli. Moralisera...vakna upp ! Hur kul är det med indraget körkort, skapande av olyckor på grund av för hög hastighet. Nej, det finns inget som kan försvaras då man inte följer de regler som finns. Både grävling och bil hade klarat sig för då hade han inte varit på detta ställe just vid den tidpunkten som kollisionen skedde. Kom inte och snacka ...

Hälsningar
Grävlis
Niklas

Post by Niklas »

geez grävlis, och med lägre hastighet hade han kanske prickat ett barn som spang över vägen och jagade grävlingen. Det finns inget som säger att olyckan berodde på hög hastighet, även om det kan ha varit en bidragande orsak. Du vet heller inte var det skedde, på essingleden mitt i natten, eller på en 30-väg mitt på dagen.

Dumt att gnälla på folk när man inte har alla fakta. För allt vad du vet kan det ha hänt på en dragstrip.

Angående vibrationerna, är det bara när du bromsar? isf låter det som en skev bromsskiva, men det borde vara betydligt allvarligare än en skev skiva om du dragit på en grävlig, de är bara muskler de små djuren.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Guest

Post by Guest »

Jag drar mig ur fortsatta diskussioner och kan medge att det inte var rätt forum för detta. Jag vet dock att jag har rätt

Mvh
Tuff-tuff

Post by Tuff-tuff »

Visst är det dumt att köra fort, men det här var på E4:an mitt i Uppsala, där man minst av allt förväntar sig djur att dyka upp... Det vibrerar inte nåt när man kör men när man börjar bromsa kommer darrningarna. Mer och mer ju hårdare man bromsar och sesto större fart man har.
Niklas

Post by Niklas »

kolla dina bromsskivor, det enda förutom bromsarna jag kan tänka mig är länkarmsbussningarna, men då borde du ha samma symptom vid acc.

Och tja, det låter lite osannolikt.
K.Simonsson

Post by K.Simonsson »

grävlingen sitter inte kvar eller? :P
barkström

Post by barkström »

Anonymous wrote:Jag drar mig ur fortsatta diskussioner och kan medge att det inte var rätt forum för detta. Jag vet dock att jag har rätt

Mvh

Det finns nog nån klubb som passar dig också :lol: P R O till exempel :D Synd att moralväktare alltid ska gömma sig bakom en anonymitet :evil:
Kristian

Post by Kristian »

Anonymous wrote:Synd att skadorna på din bil inte blev större så att vi slapp ha dig åkande på allmänna vägar. Mycket otrevligt att läsa att man vitt och brett uttrycker sig som du gör. Följ stipulerade hastighetsbegränsningar så kankse både du och andra lever längre. Till och med grävlingar har rätt att leva tycker jag.....

Som vanligt är det en GÄST som skriver utan att våga stå för vem man är. Vad gör skillnaden om du kör över en grävling i 110 eller 140 km/h? Inbillar du dig att den skulle överlevt eller?
Niklas

Post by Niklas »

Så grabbar, det är en tekniktråd.
nesseman
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by nesseman »

Kristian wrote:

Som vanligt är det en GÄST som skriver utan att våga stå för vem man är. Vad gör skillnaden om du kör över en grävling i 110 eller 140 km/h? Inbillar du dig att den skulle överlevt eller?

en grävling kan nog f*n överleva en atombomb .. Inte dåligt hårda dom e. Som att köra över en stor sten.Och man kan backa över dom en tre gånger innan dom dör ha ha
Kristian

Post by Kristian »

nesseman wrote:
Kristian wrote:

Och man kan backa över dom en tre gånger innan dom dör ha ha

Låter som du har erfarenheter? :P
nesseman
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by nesseman »

he he .. nä.. har bara hört det av en vän till en vän till en vän till en vän...he he
Post Reply