Fjärrlåset...

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Johan Jatko

Fjärrlåset...

Post by Johan Jatko »

Har läst här en tråd vart det stod att det går att ställa in frekvensen själv på nyckeln. Behöver köpa en ny då den jag har just nu börjar bli lite sliten, går det att bara köpa en nyckel av peugeot och ställa in själv?? Har inte lust att åka 25 mil i för en sådan sak...
-94 405 Mi16, såld & krockad!
-05 Citroen C5 2,0 HDi, glidarbilen
-84 Volkswagen Golf CL, jobbarbil
Johan Jatko

Post by Johan Jatko »

Någon som vet??
IvarS

Post by IvarS »

Har du den mörkgrå kontrollen med diod som fanns 1989 eller har det kommit en nyare modell? Fjärrlarmet i min bil har en dosa som inte använts och en som är ganska sliten. Byter man mottagaren funkar ju fjärren till dito.
Ivar Sveninge
Citroën Xantia 1.8 16V -97
Vauxhall VX220 Turbo -03
Konverteringsexpert 205 Mi16 och nu även 2.0T
Marcus Sundström

Post by Marcus Sundström »

Det ska du kunna göra...
<b>Peugeot 406 3.0 V6 aut. -00</b>

<b>TILL SALU!!!</b>
<b>130-140000:-</b>
Johan Jatko

Post by Johan Jatko »

Nu blev jag lite fundersam... Jag har en knapp på nyckeln som har en liten ir-sändare i sig som skickar iväg en signal. Finns det dom som har en separat dosa för detta??

Skulle nästan ringa till peugeot och höra om dom går med på att skicka en nyckel till mig...
Rickard Ingvarsson

Post by Rickard Ingvarsson »

Ska "Sno" din tråd lite,
Jag har problem med mitt fjärlås.
Jag har ett sånnt där jä*la CarGuard larm , och fjärlåset går nog genom den om jag fattat rätt. (står cargurad på Fjärrkontrollen iaf.
Men det e som så här att när jag ska låsa upp så låser det upp, o 0,1sec senare så låser sig skiten igen. öppna med nyckeln går bra.
Det funkar också att bara låsa med fjärren, men inte att låsa upp
som sagt va, nån som har nån ide om va det kan vara?
VinRöd 405 Mi16 Lemans -95
Svart 405 Mi16 -90 <-- Ett mine blott.*SÅLD*
Subaru Léone Cupé Turbo -87 4x4<-- Drömmvinterbil! *Skrotad*
Mattröd Kadett -88 <--- Tråkigaste vinterbilen någonsin
http://www.peugeot-sport-club.com/bilda ... php?id=172
wavik©

Post by wavik© »

Johan Jatko wrote:Nu blev jag lite fundersam... Jag har en knapp på nyckeln som har en liten ir-sändare i sig som skickar iväg en signal. Finns det dom som har en separat dosa för detta??

Skulle nästan ringa till peugeot och höra om dom går med på att skicka en nyckel till mig...

från början hadde dom en separat "låda" typ larmnyckel till ir låset, senare modeller har ir'n inbyggd i nyckeln.
Är ganska säker på att du inte kan ändra frekvensen i nyckeln, däremot kan du göra det i mottagaren genom "bygglingar"

-/Christian
Stefan_306S16

Post by Stefan_306S16 »

Om du har likadan nyckel som jag har till min 306:a -94, så är det alltså fjärrlåsstyrning i själva "kroppen" till nyckeln.

Nyckeln som sådan kan skruvas bort, och kommer aldrig med när du köper ny fjärr (kostar runt 800 kr har jag för mig).

När du sedan får din nya fjärr så programmerar du den direkt i din egen bil (dosan uppe i taket). Alla fjärrar som ev. skall användas måste programmeras samtidigt, i kort följd efter varandra.

Själva nyckeln, som då är lös (bortskruvad från fjärren), sätter man i tändningslåset och slår på tändningen.

Efter detta så tar man i tur och ordning och trycker på fjärrarna man vill använda, max 10 cm från dosan i taket.

Sen skall bilens system känna igen din nyckel.

Detta gäller åtminstone 306:an från just -94, med samma motor som 405 Mi16 från -94. På GTI'n (dvs -97 och framåt) tror jag dock att Peugeot måste in och programmera om din dator, direkt på plats.

Men denna kan du alltså få hemskickad utan problem, och fixa själv!

/Stefan
Johan Jatko

Post by Johan Jatko »

Det verkar mer och mer som att det går att programmera in själv, har hört med peugeot och en ny går på 570:-.... Skulle ju kunna beställa en och prova, och i värsta fall åka ner till luleå...
Ska iofs dit ner till lule i slutet av augusti, men det är ju ett tag att vänta då...
Post Reply