Kabel dragning 206RC

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Bogge

Post by Bogge »

ja typ 8 är den nog på.
GriFFin

Post by GriFFin »

Bogge wrote:ja typ 8 är den nog på.

och den från bateriet till säkringsdosan är på ? Jag skulle ju inte tagit från säkringsdosan, känns lite klent :wink:

Dra en ordentlig 20 kvadrats kabel så slipper du problem :roll:
GriFFin

Post by GriFFin »

PelleW wrote:
Luuk wrote:Hehe de e märkligt de där med bilstereo enligt mitt tycke så är det alltid hålet i torpedväggen som är svårast att hitta på bilar man inte meckat med förut :) haha helt otroligt... sen när man väl hittat de så är det den där "ahaaa men vafan va de där den va" sitter alltid på ett mycke lättare ställe än vad man trott... :? men tack och lov att man slipper borra själv!

Jag hade precis samma problem när jag drog strömkablen i min 206:a. Höll nästan på en hel kväll med att hitta ett bra hål. Dagen efter såg jag det så fort jag öppnade huven. Doh!

Den där lilla pluppen bakom batteriet som du pekar på, måste man göra hål i den eller kan man bara peta in kabeln? tror du att 20 kvadrats kabel går in?
Fredrik^

Post by Fredrik^ »

Nu har jag varit ute och försökt få igenom strömkablen.
Men hur får ni hål i din lilla pluppen som kablen ska igenom?
Det är ju nån typ av hårdplast, försökte med en syl men det gick inte.
Måste man borra igenom den eller hur ska man göra?
206 Rc Såld :(
Kör nu: Ford Fiesta ST -06
Luuk

Post by Luuk »

Jupp fram med borrmaskinen och borra hål bara ta de lite lugnt bara så du inte pajar nått på andra sidan.... angående de där med att "det inte finns nån plats på pluspoolen" så finns det nya kabelskor som du kan köpa som har fler platser för att fästa kablar... appropå inget... vad är det som tar upp all plats?

För i mitt tycke så är det inte att rekomendera att dra från säkringslådan... du kommer tappa en massa ström... plus att det blir jobbit att säkra av med en rejäl säkring...
GriFFin

Post by GriFFin »

Luuk wrote:Jupp fram med borrmaskinen och borra hål bara ta de lite lugnt bara så du inte pajar nått på andra sidan.... angående de där med att "det inte finns nån plats på pluspoolen" så finns det nya kabelskor som du kan köpa som har fler platser för att fästa kablar... appropå inget... vad är det som tar upp all plats?

För i mitt tycke så är det inte att rekomendera att dra från säkringslådan... du kommer tappa en massa ström... plus att det blir jobbit att säkra av med en rejäl säkring...

Exact! 8)
Luuk

Post by Luuk »

GriFFin wrote:
Luuk wrote:Jupp fram med borrmaskinen och borra hål bara ta de lite lugnt bara så du inte pajar nått på andra sidan.... angående de där med att "det inte finns nån plats på pluspoolen" så finns det nya kabelskor som du kan köpa som har fler platser för att fästa kablar... appropå inget... vad är det som tar upp all plats?

Exact! 8)
:wink:
GriFFin

Post by GriFFin »

Jag ska köpa mig en 20 kvadratare i veckan och dra den till skuffen så ni får se hur jag gjort, ska ta lite bilder så det kanske kan bli en "STICKY" eller Mekar tips eller nått, ja vi får se :)
Luuk

Post by Luuk »

Låter som en bra idé!
Fredrik^

Post by Fredrik^ »

Ni som gjort detta har ni använt vanligt borr eller något annat?
Måste nog köpa ett vassare borr för det ska gå igenom.
Sen måste jag nog hitta en mindre borrmaskin för det är ju så trångt så det går ju inte komma ner riktigt med maskinen.
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Borde funka att löda sig igenom med en lödkolv.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Fredrik^

Post by Fredrik^ »

PelleW wrote:Borde funka att löda sig igenom med en lödkolv.

Det ska jag testa med också.
Men det är inget på baksidan som kan ta skada om man använder lödkolv?
Luuk

Post by Luuk »

Hehe bara en massa elektronik ;) haha asså hur svårt kan de va? fram med en vanlig borr bara använd lite kraft nu va f*n grabbar ;) men ha fortfarande kvar känslan för när de går igenom... en baggis!
Bogge

Post by Bogge »

De var skitlätt å dra kablen där genom pluggen å sen vidare.
Min plugg var bara av gummi så jag tag bara bott pluggen å gjorde hål med en skruvmejsen genom den. och sen igenom med kablen och ditt med pluggen igen :)
inte satt ditt kablen på + polen än, men de lutar väl åt att köpa en ny kabelsko som klämmer runt + polen.
Post Reply