Kabel dragning 206RC
PelleW wrote:Luuk wrote:Hehe de e märkligt de där med bilstereo enligt mitt tycke så är det alltid hålet i torpedväggen som är svårast att hitta på bilar man inte meckat med föruthaha helt otroligt... sen när man väl hittat de så är det den där "ahaaa men vafan va de där den va" sitter alltid på ett mycke lättare ställe än vad man trott...
men tack och lov att man slipper borra själv!
Jag hade precis samma problem när jag drog strömkablen i min 206:a. Höll nästan på en hel kväll med att hitta ett bra hål. Dagen efter såg jag det så fort jag öppnade huven. Doh!
Den där lilla pluppen bakom batteriet som du pekar på, måste man göra hål i den eller kan man bara peta in kabeln? tror du att 20 kvadrats kabel går in?
Jupp fram med borrmaskinen och borra hål bara ta de lite lugnt bara så du inte pajar nått på andra sidan.... angående de där med att "det inte finns nån plats på pluspoolen" så finns det nya kabelskor som du kan köpa som har fler platser för att fästa kablar... appropå inget... vad är det som tar upp all plats?
För i mitt tycke så är det inte att rekomendera att dra från säkringslådan... du kommer tappa en massa ström... plus att det blir jobbit att säkra av med en rejäl säkring...
För i mitt tycke så är det inte att rekomendera att dra från säkringslådan... du kommer tappa en massa ström... plus att det blir jobbit att säkra av med en rejäl säkring...
Luuk wrote:Jupp fram med borrmaskinen och borra hål bara ta de lite lugnt bara så du inte pajar nått på andra sidan.... angående de där med att "det inte finns nån plats på pluspoolen" så finns det nya kabelskor som du kan köpa som har fler platser för att fästa kablar... appropå inget... vad är det som tar upp all plats?
Exact!
GriFFin wrote:Luuk wrote:Jupp fram med borrmaskinen och borra hål bara ta de lite lugnt bara så du inte pajar nått på andra sidan.... angående de där med att "det inte finns nån plats på pluspoolen" så finns det nya kabelskor som du kan köpa som har fler platser för att fästa kablar... appropå inget... vad är det som tar upp all plats?
Exact!
Borde funka att löda sig igenom med en lödkolv.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
De var skitlätt å dra kablen där genom pluggen å sen vidare.
Min plugg var bara av gummi så jag tag bara bott pluggen å gjorde hål med en skruvmejsen genom den. och sen igenom med kablen och ditt med pluggen igen
inte satt ditt kablen på + polen än, men de lutar väl åt att köpa en ny kabelsko som klämmer runt + polen.
Min plugg var bara av gummi så jag tag bara bott pluggen å gjorde hål med en skruvmejsen genom den. och sen igenom med kablen och ditt med pluggen igen
inte satt ditt kablen på + polen än, men de lutar väl åt att köpa en ny kabelsko som klämmer runt + polen.