Världens konstigaste grej ???

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Roger Saarinen

Världens konstigaste grej ???

Post by Roger Saarinen »

Halloj.
Jag var med om världens konstigaste grej nu när jag åkte hem från jobbet. Jag satt och körde 110 och kommer fram till en långtradare som jag ska köra om, jag trycker på gasen och kommer väll upp i en så där 130 och så helt plötsligt så faller både varv och hastighetsmätaren ner till noll + att STOP lampan blinkar. Jag saktar ner och drar mig mot vägkanten då plötsligt båda mätarna far upp igen till det ursprungliga 110, samt att STOP lampan slutar att blinka.

Man kan ju inte komma ifrån att man blir lite ställd när något sånt händer, Hur som helst så svängde jag av vid närmsta avfart för att stänga av och kolla om det hänt något som man kan se (vilket det inte har) Jag fortsättar min färd hem (utan flera problem) och sitter nu här som ett stort J**vla frågetecken. Vad kan det vara som hände :?: :?: :?: :?:
_---_---_---_---_---_---_---_

206 GTi - 03
Guest

Re: Världens konstigaste grej ???

Post by Guest »

jag hat råkat ut för samma sak.
jag fick problemet 2 gånger innan jag gick till verkstan och de kunde inte ge något svar så de ringde till peugeotsverige och fick till svar att jag skulle få instrumentpanelen utbytt. Efter att jag har fått den utbytt så har jag inte haft något problem längre, det gick på nybilsgarantin
Jag har en 206 gti-02
Guest

Re: Världens konstigaste grej ???

Post by Guest »

Jag hoppas att du har nybilsgaranti kvar annars blir det väldigt dyrt för en ny panel
nevyn

Post by nevyn »

En -03 har jag för mig? ;) Massor med garanti kvar..
Roger Saarinen

Post by Roger Saarinen »

Det ska nog inte vara något problem det är ju en 03:a som sagt :) Och det är just det jag tycker är konstigt en ny bil ska ju inte uppföra sig på det sättet. :evil:

206 GTi - 03
nevyn

Post by nevyn »

Hehe, man tycker inte det.
Guest

Post by Guest »

det är bara att lämna in den så fixar de skiten
en ny kostar spm sagt ganska mycket pengar så byt den nu eller aldrig
Sune

Post by Sune »

He he...

Hört från en polare som jobbade på pischå att detta skulle vara dom "multi-plexipla" kablagen som spökar. Fransmännen andvänder för mycket silikon för att täta o fästa kablarna och så kommer det silikon på kontakt-ytorna så du får glapp-kontakt.

Han fick stå o skrapa silikon från kablar i 3 dar från de nya peg 206:orna.
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

Mycket probs med Multiplex :evil: Därför köpte man så nytt det gick utan muliplex :lol: .
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Roger Saarinen

Post by Roger Saarinen »

Vad f*n är multiplex :? :oops:

206 GTi - 03
Guest

Post by Guest »

det är att allt skit styrs från samma ställe troro jag
MrSparkle

Post by MrSparkle »

styrenheterna komuniserar via can-bussar istället för 1 kabel för varje funktion. vilket sparar maaassa kablage & vikt. fungerar skitbra, men blir de fel, så märks de lite mer. typ massa olika grejer kan sluta funka
Post Reply