Halloj.
Jag var med om världens konstigaste grej nu när jag åkte hem från jobbet. Jag satt och körde 110 och kommer fram till en långtradare som jag ska köra om, jag trycker på gasen och kommer väll upp i en så där 130 och så helt plötsligt så faller både varv och hastighetsmätaren ner till noll + att STOP lampan blinkar. Jag saktar ner och drar mig mot vägkanten då plötsligt båda mätarna far upp igen till det ursprungliga 110, samt att STOP lampan slutar att blinka.
Man kan ju inte komma ifrån att man blir lite ställd när något sånt händer, Hur som helst så svängde jag av vid närmsta avfart för att stänga av och kolla om det hänt något som man kan se (vilket det inte har) Jag fortsättar min färd hem (utan flera problem) och sitter nu här som ett stort J**vla frågetecken. Vad kan det vara som hände
jag hat råkat ut för samma sak.
jag fick problemet 2 gånger innan jag gick till verkstan och de kunde inte ge något svar så de ringde till peugeotsverige och fick till svar att jag skulle få instrumentpanelen utbytt. Efter att jag har fått den utbytt så har jag inte haft något problem längre, det gick på nybilsgarantin
Jag har en 206 gti-02
Det ska nog inte vara något problem det är ju en 03:a som sagt Och det är just det jag tycker är konstigt en ny bil ska ju inte uppföra sig på det sättet.
Hört från en polare som jobbade på pischå att detta skulle vara dom "multi-plexipla" kablagen som spökar. Fransmännen andvänder för mycket silikon för att täta o fästa kablarna och så kommer det silikon på kontakt-ytorna så du får glapp-kontakt.
Han fick stå o skrapa silikon från kablar i 3 dar från de nya peg 206:orna.
styrenheterna komuniserar via can-bussar istället för 1 kabel för varje funktion. vilket sparar maaassa kablage & vikt. fungerar skitbra, men blir de fel, så märks de lite mer. typ massa olika grejer kan sluta funka