eld ur slutröret?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Amar

eld ur slutröret?

Post by Amar »

körde ett race igår mot en kompis i en passat 1,8T och jag vann riktigt enkelt...

men sedan så sa han att det såg ut som att det kom eld eller anant glödande ut ur mitt slutrör, och vad jag vet så är det ingen turbo i bilen så vad kan det ha varit?

min katt har skramlat lite på senare efter att jag kört på en planka som small till mot katten, kan det ha varit så att någon smådel av de skrammlande katt-delarna bara hettats upp o sen flugit ut glödande så han uppfattat det som eld?
Joakim Enoksson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Joakim Enoksson »

eller något dämp som brunnit upp, inte helt omöjligt!
=)
Freddan

Post by Freddan »

slog du i varvstoppet? om man gör de kan de komma oförbränt bränsle i avgassystemet som brinner upp... finns många i tex. England som varit med om detta...
/Fredrik Fröberg
Numera Peugeot-lös... :cry:
Amar

Post by Amar »

i stridens hetta så kollade jag aldrig på varvräknaren, men det lät o kändes iaf inte som att jag nåde varvstoppet nån gång.
Nicklas

Post by Nicklas »

Jag hade samma fenomen på min gamla bil. 205 1.6 gti. Men då va de luftmassamätaren som strulade... ser ju lite småballt ut i mörker men inte så jäkla bra iofs... Jag vet inte men på min stod det iaf som en eldkvast ur... Jag hade ju iofs ett overkill avgassystem på den också... + kajko lmm...
Medlem 446:

Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Amar

Post by Amar »

just nu har jag 2,5" simons system på den, o så som kvalitén är på simons så kan det vara precis så som enok säger, taskiga dämpare, fast de är bara 4mån gamla så jag tror inte de har förstörts så mycket på den kortat tiden,..

hur märker man att lmm:en är gay? bilen går jämnt o fint hela tiden... inga problem alls som det känns...
Nicklas

Post by Nicklas »

Min gick fett som f*n, gick ojämnt o så, drog soppa som en mindre finlandfärja. Men om din går jämnt o fint så är det väl inte det problemet iaf.

Om det skramlar om katten så är det väl så att keramiken (eller va de är) har gått sönder inuti. Hade så på min. Skitstörigt, tvivlar starkt på att det är detta som antänds och flyger ut ur avgasröret.

Men frågan är ju om det var mycket "eld" eller om det bara var lite glödande småflisor?
Medlem 446:

Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Johan P

Post by Johan P »

Amar, skulle gissa på att katten e lite kass om den skramlar. Min spottade glödande flagor ur sig innan katten gav up helt.

Kryp under och knacka på den, låter det som om det är många delar som skramlar runt finns risken att nån bit fastnar i röret så det blir stopp. Om jag vore du skulle jag nog rensa katten.
Image SÅLD!
Amar

Post by Amar »

jo, tänkte åtminstone plocka ner den o ta ut de delarna som skramlar..
jag besiktade bilen när katten skramlade o alla avgasvärden blev bara fina, så den funkar nog som den ska trots att den skramlar..

kompisen fick stopp i hela avgassystemet av katt-bitar som hade lossnat..bilen gick då jävligt dåligt..

men de skrammlande bitarna skall plockas bort iaf.
Micke

Post by Micke »

när ja lekte racer me min 405:a så kom det ingen glöd... hela stoppningen i sissta dämparen flög ut :D f*n va kul det såg ut.. en grå remsa på 10 meter släpandes efter bilen ;)
Image
Evil Medlem #126
"Vaddera alla lyktstolpar, håll er inomhus, för snart är min ängel klar för vägen"
Post Reply