Alla lister är redan lackade förutom sidolisterna i mitten på dörrarna..
Bilen är Ditecbehandlad för nått årsedan och är fortfarande väldigt fin i lacken.
Hade tänkt att lämna in bilen nån dag och få dom lackade men blandar dom då färgen efter att bilen kan vara lite solblekt?
Nån som har någon aning om nått bra ställe i göteborgstrakterna som gör det fint?
Slipa sedan ner grejorna lite lätt med sandpapper (fint typ p400).
Spraya sedan på ett lager sprayspackel så det kryper in i alla repor o.s.v. för att få ett bra resultat. När det är torrt så är det det jobbiga som börjar. Då ska du slipa ner allt spackel igen. Finare å finare (sandpapper) för varje gång, väldigt noga för att få bra resultat.
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074
_________________ - 306GTi 97B - - såld
Okey, jag har ju bara dom smala listerna på 1.5m * 3cm så det kan ju inte vara så farligt Får se vad dom tar för hela skiten och blir det för dyrt så får jag väl göra förarbetet själv
Tror inte det blir så dyrt, jag lämnade in båda stötfångarna, sidolisterna, lilla listen på bagageluckan, ögonlock och grill. Det kostade 3000:- inklusive förarbete. För bara lacken skulle han ha 1500:-...
På min bil har de aldrig kompenserat för solblekhet och jag ser inga nyansskillnader. Har lackat i 4-5 olika omgångar tror jag.