Hej alla på Peugeot Sport Club, har nu sålt min SAAB för en ny 206 och nu även medlem i klubben!, BRA VA!
Tyvärr e jag inte lika bra på Peugeot som SAAB och tänkte köpa fälgar till bilen, så frågan e vad har 206:an för ET mått? har hittat en snygg fälg som ligger på 40/35 och har hittat att ET på 206 är 34 och att det i så fall bör passa, men även hört nån siffra typ 27, eller e jag ute och seglar??
Jag hade ett par 206 GTi-fälgar innan, de hade ET 28 så det bör nog ligga däromkring.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
ET på min 206 GTi är 28. Jag har kört med fälgar med ET 25 förut och det var inga problem med de 205/40-17 däck som jag hade monterade. Mina nuvarande fälgar har ET 45 (!) så nu använder jag mig av 25 mm spacers. Funkar skitbra.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. |Jag såg den live!