jag var tveksam om en 5½ gick in i dörren, så ag safade och tog 5 1/4 .....men när vi började pula i de så såg jag att..jodå..en 6½ hade inte vart några problem... sen just ditt djup e jag inte så säker på. men det e ju bara o plocka bort dörrsidan o mäta?
Jag använder 6,5" midbasar med ett monteringsdjup på 70,8 mm och det fungerar utan problem efter att delar av orginalplasten rationaliserats bort. Däremot vet jag inte hur mycket fritt spelrum det finns kvar till rutan men 2,2 mm till bör väl finnas. Annars så är det inga bekymmer att tillverka en liten distans.
Last edited by WheiZ on Mon May 16, 2005 13:13, edited 2 times in total.
SM-Silver i Billjud 2005 - 14 tävlingar - 14 pallplatser - 10 förstaplatser |Member of PEUGEOT SPORT Club and SASCA|206 GTi
WheiZ wrote:Jag använder 6,5" midbasar med ett monteringsdjup på 70,8 mm och det fungerar utan problem efter att delar av orginalplasten rationaliserats bort. Däremot vet jag inte hur mycket fritt spelrum det finns kvar till rutan men 1,2 mm till ska väl inte vara omöjligt.
2,2mm
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074
_________________ - 306GTi 97B - - såld
ska kolla på det så fort jag kan. hoppas det går vägen.
dörr sidan sitter väl bara med två eller tre torx o massa klipps.
ska väl inte häller vara någon svårighet att få bort..
exakt, dörren e inga problem, ta bara lite tid o gå över så du inte missat nån skruv... och va inte för våldsam mot clipsen, jasg krashade säkert 5-6 st första gångerna jag tog bort dörren...lite surt, men drar man åt skruvarna lite extra så e det ingas probs...
följdfråga, clipsen i dörren. Spelar det verkligen någon roll om man saknar typ hälften av de? dörrfan sitter ju iaf?