SSK/Fyndbörsen 050514-15 (Var:Blyberg vann idag.)

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Post Reply
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

SSK/Fyndbörsen 050514-15 (Var:Blyberg vann idag.)

Post by Pär H »

http://www.sskracing.com/Resultatarkiv/ ... ing2/Fyndbörsen%20Cup%20Race%201.html

Tre segrar av tre möjliga i år.

Bra tider av Reinhold och Stoffe också!

De har det säkert alldeles tråkigt.. och trist.... och alldeles...
Last edited by Pär H on Sun May 15, 2005 23:30, edited 1 time in total.
EN 14497
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Blyberg är ju helt outstanding!! Vår alldelles egna Schumi! :D :D
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Rash wrote:Blyberg är ju helt outstanding!! Vår alldelles egna Schumi! :D :D

Jämför honom inte med självgode Skunken. Årets Alonso däremot! :D
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
André V

Post by André V »

Strong kört. Heja Blyberg! 8)
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Ajajaj, segersviten sprack: http://www.sskracing.com/Resultatarkiv/ ... ing2/Fyndbörsen%20Cup%20Race%202.html

....men det gjorde 1:20 också å andra sidan!

Reinhold nere på 1:21 och Stoffe på 1:22.
EN 14497
Stenis
Super Senior

Post by Stenis »

Dream Team...!! :thumbup:
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!!
Grumpy Old Fart!!
Stefan Eriksson

Post by Stefan Eriksson »

:D

kul att höra!
Peugeot Sport Club
Medlem # 634
Audi S4 4,2 Avant-04
Tidigare bilar
406 ST 3,0 Sport-01
205S16
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Från http://www.sportinformation.com/ :

SSK seriens andra deltävling inleddes under lördagen på Gelleråsen i Karlskoga i ett skönt vårväder.

Fyndbörsen Cup

I det inledande heatet för Fyndbörsen Cup fick Leif Blyberg, Karlskoga, problem i starten när han inte fick in tvåans växel i sin Peugeot 205 Gti förrän vid tredje försöket. Detta innebar att han tappade från sin pole plats till en tredje plats in i Trösen svängen. Det var i stället Stockholmaren Hans G Osbeck som gjorde en kanonstart med sin BMW 320i från andra startledet och tog hand om ledningen före Fredric Magnusson, Lit, i en Opel Astra. Alexander Graff från Uppsala hade en klar fjärde plats med sin Ford Puma. Blyberg fick kämpa hårt för att först komma förbi Magnusson och sedan få slagläge på Osbeck. Osbeck började dock tappa tempo så att både Blyberg och Magnusson ganska enkelt kunde köra om för att därefter dra i från det övriga fältet. Osbeck tvingades bryta med 3 varv kvar och förklaringen kom till varförf han sackade då det visade sig att man tankat för lite bensin i BMW bilen. Alexander Graff låg säker fyra i inledningen för att sedan missa i Trösen svängen där han kom långt ut och fick släppa många bilar förbi sig. I stället tog Fredrik Egeland hand om tredje platsen med sin Renault Clio följd av Fredrik Segerström i Honda CRX. Graff bjöd publiken på frän körning när han kämpade sig tillbaks genom fältet till en slutlig sjätte plats. Blyberg var hårt uppvaktad av Magnusson men höll undan och tog målflaggan 0,811 sekunder före Magnusson medan Egeland blev ohotad trea.

Fredrik Magnusson tog hand om ledningen från sin poleplats när söndagens heat släpptes. Bakom Magnusson lyckades Egeland ta sig upp till en andra plats i första kurvan följd av Alexander Graff och Hans G Osbeck. Gårdagssegraren Leif Blyberg hade fortsatta problem med sitt växlingslänkage och var femma ut ur Trösen. Efter två varv så missade Osbeck inbromsningen i Trösen och fastnade i sandfållan så att safety car fick åka ut. Vid omstarten så ryckte Magnusson igen och höll undan före Egeland och Graff som fick Blyberg precis bakom sig. Blyberg attackerade Graff två varv senare och tog sig upp på tredje. Blybergs växellåda fungerade nu bra och han fick också snabbt kontakt med Egeland som han sedan lurade rejält i en kurva ett par varv senare för att kunna gå upp på en andra plats. Blybergs segersvit bröts därmed efter nio raka segrar i klassen. Graff flaggades av som fyra.

..............andra klasser.........
Verkar ha varit två spännande lopp!

Inte glömma Reinhold och Stoffe som båda ökat tempot rejält från förra året! :thumbup: Dock verkar det bli kört med Peugeot-sällskap på banan för undertecknad i år..... :roll:
EN 14497
André V

Post by André V »

Pär Hansson wrote:Dock verkar det bli kört med Peugeot-sällskap på banan för undertecknad i år..... :roll:

Vad nu då?
Körde:
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

André V wrote:
Pär Hansson wrote:Dock verkar det bli kört med Peugeot-sällskap på banan för undertecknad i år..... :roll:

Vad nu då?
De andra kör för fort och vägrar vänta på mig! -> jag har inget sällskap från andra puggar. :oops: 8)
EN 14497
André V

Post by André V »

Pär Hansson wrote:
André V wrote:

Vad nu då?
De andra kör för fort och vägrar vänta på mig! -> jag har inget sällskap från andra puggar. :oops: 8)

Hrm, var ju inte så jag tolkade det. ;) Trodde du hade fått förhinder att köra vidare i år.
Körde:
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Reinspeed

Post by Reinspeed »

Dock verkar det bli kört med Peugeot-sällskap på banan för undertecknad i år..... :roll

Puhh....! Även jag uppfattade det här passusen som en tappad sug. Skönt att höra att så inte är fallet.

Till din tröst kan jag säga att nästan alla gjorde pers på Gelleråsen den här helgen. Dels berroende på att många förbättrats lite sen förra gången vi var här. Dels på att i många väsentliga kurvor har man lagt ny asfalt.

Stoffes förändringar i framvagnen är liknande de som du nu anammar, slog väl ut som du sett på tiderna. Stoffe bor i Karlskoga och kan banan - villket gör sitt till.
Nu tar vi det lugnt, vi ska inte förivra oss med fakta här.

Fiat Abarth 1000 Turismo Competicione
LeifB

Post by LeifB »

En lite rapport från helgen:
Efter att ha satt den bästa varvtiden 1.19.420 på tidskvalet, första Fyndbörsentiden under 1.20, så hade jag ett bra läge från pool. Bilen var som vanligt ganska startssnabb tills det att det var dags för att växel nr 2 skulle in, fick inte i tvåan förran på tredje försöket vilket gjorda att jag tappade till tredje plats in i trösen efter Hans G Osbeck och Fredrik Magnusson.
Efter ett halvt varv så bromsade jag mej förbi Fredrik Magnusson in i Ejes kurva, inbromsningen var ganska tuff, det enda jag såg i backspegeln var min egen däcksrök. Var nämligen lite orolig att Hans G Osbeck skulle få en lucka.
Sedan uppvaktade jag Osbeck under 4-5 varv med ofta bara någon decimeter mellan stötfångarna, ibland något mindre. Verkade som Osbeck värmde upp sina däck då det gick bredare och bredare tills det att jag och Fredrik Magnusson kunde smita förbi i hårnålen. Efter detta så jagades jag av Fredrik tills det var två varv kvar då jag fick en lucka på några billängder och kunder vinna med 0,8 sekunder.

Varvtider från race1 avgjorde startuppställningen till söndagens race där Fredrik tog pool med 56 tusendelar för mej. Fick en bra start och låg något före Fredrik när ...... trean skulle i ..... 5:a in i trösen och 7:a in i esset. Sedan började det roliga, växlingarna fungerada bra om jag växlade långsamt. Var efter ett 1 varv upp på fjärde plats och ifatt Alexander Graff som jag uppvaktade i 3 varv innan jag kunde bromsa mej förbi och kunde nu ställa in siktet på Fredrik Egeland som låg 2:a. Var ifatt Fredrik när det återstod 2 varv och lyckades smita förbi i hårnålen på sista varvet och därmed blev jag 2:a 2,8 sekunder efter Fredrik Magnusson som fick en ganska behaglig resa.

Fredrik hade nu brutit min segersvit på 9 raka segrar och nu är det bara att se över växellänkage och växellåda inför nästa tävling på Rudskogen. Är trots lite strul mycket nöjd med helgen som innehåll stort underhållningsvärde för både mej och publiken.
/Leif Blyberg Peugeot 205 GTI GrpN
Läs mer om SSK-serien och Fyndbörsen Cup http://www.sskracing.com
Peugeot Sport Club of Sweden | Honorary member
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

LeifB wrote:En lite rapport från helgen:
Efter att ha satt den bästa varvtiden 1.19.420 på tidskvalet, första Fyndbörsentiden under 1.20, så hade jag ett bra läge från pool. Bilen var som vanligt ganska startssnabb tills det att det var dags för att växel nr 2 skulle in, fick inte i tvåan förran på tredje försöket vilket gjorda att jag tappade till tredje plats in i trösen efter Hans G Osbeck och Fredrik Magnusson.
Efter ett halvt varv så bromsade jag mej förbi Fredrik Magnusson in i Ejes kurva, inbromsningen var ganska tuff, det enda jag såg i backspegeln var min egen däcksrök. Var nämligen lite orolig att Hans G Osbeck skulle få en lucka.
Sedan uppvaktade jag Osbeck under 4-5 varv med ofta bara någon decimeter mellan stötfångarna, ibland något mindre. Verkade som Osbeck värmde upp sina däck då det gick bredare och bredare tills det att jag och Fredrik Magnusson kunde smita förbi i hårnålen. Efter detta så jagades jag av Fredrik tills det var två varv kvar då jag fick en lucka på några billängder och kunder vinna med 0,8 sekunder.

Varvtider från race1 avgjorde startuppställningen till söndagens race där Fredrik tog pool med 56 tusendelar för mej. Fick en bra start och låg något före Fredrik när ...... trean skulle i ..... 5:a in i trösen och 7:a in i esset. Sedan började det roliga, växlingarna fungerada bra om jag växlade långsamt. Var efter ett 1 varv upp på fjärde plats och ifatt Alexander Graff som jag uppvaktade i 3 varv innan jag kunde bromsa mej förbi och kunde nu ställa in siktet på Fredrik Egeland som låg 2:a. Var ifatt Fredrik när det återstod 2 varv och lyckades smita förbi i hårnålen på sista varvet och därmed blev jag 2:a 2,8 sekunder efter Fredrik Magnusson som fick en ganska behaglig resa.

Fredrik hade nu brutit min segersvit på 9 raka segrar och nu är det bara att se över växellänkage och växellåda inför nästa tävling på Rudskogen. Är trots lite strul mycket nöjd med helgen som innehåll stort underhållningsvärde för både mej och publiken.

Nio raka segrar :shock: :thumbup:

Kul läsning!
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Ingen tappad sug här inte! :D

Kul läsning och jag vet att Reihold också körde upp sig en del. Hade helt klart varit värt att vara där som publik också! :thumbup:
EN 14497
Per Larsson

Post by Per Larsson »

Tummen upp för sådana trevliga racerapporter. :thumbup:
Det är skitkul att läsa om hur det har gått för er på tävlingarna.
mera grus
307 sport -05
Post Reply