sport system 205 gti
-
Nina
sport system 205 gti
hallo! tänkte byta mitt dåliga avgassystem nu snart, tänkte köpa simons 2,5" men skulle vilja ha någon snygg japs dämpare eller liknande, men det kommer garnaterat låta jätte mycket, vill ju att man ska kunna köra längre sträckor utan att det ringer i huvudet
någon som har någon idé ?
- Johannes.G
På min 205:a har jag såvitt jag vet ett Simons tvåtummssystem på just nu .. (Minns inte riktigt vad det var som säljaren sa...) I kombination med ett öppet sportluftfilter är jag på det hela taget nöjd med ljudet.. Lite karaktärslöst kanske, men det brölar på fint vid tomgång, vid 3 000 varv vaknar det till ordentligt, och vid 5000 varv + ylar motorn riktigt skönt.. tror iofs att det mest beror på filtret i det senare fallet
...
Supersprint är defenitivt overkill enligt mig, riktigt dyrt är det, visst är det bättre, men att köpa ett såpass dyrt system till en såpass billig bil som en 205:a, tycker jag helt enkelt känns lite väl häftigt... Då är väl Ferrita lite billigare, och de är väl inte kända för dåliga system direkt...
Annars är ju just Simons helt klart oftast bättre än sitt rätt dåliga rykte enligt mig...
Supersprint är defenitivt overkill enligt mig, riktigt dyrt är det, visst är det bättre, men att köpa ett såpass dyrt system till en såpass billig bil som en 205:a, tycker jag helt enkelt känns lite väl häftigt... Då är väl Ferrita lite billigare, och de är väl inte kända för dåliga system direkt...
Annars är ju just Simons helt klart oftast bättre än sitt rätt dåliga rykte enligt mig...
- nu med Turbo