sport system 205 gti

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Nina

sport system 205 gti

Post by Nina »

hallo! tänkte byta mitt dåliga avgassystem nu snart, tänkte köpa simons 2,5" men skulle vilja ha någon snygg japs dämpare eller liknande, men det kommer garnaterat låta jätte mycket, vill ju att man ska kunna köra längre sträckor utan att det ringer i huvudet :lol: någon som har någon idé ?
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

2" system kanske?? :roll:
Carlee

Post by Carlee »

Köp 2", 2,5" är lite overkill på en 205:a..hehe
Peugeot 206 S16 -03
BMW M3 E46 -05
http://www.garaget.org/Carlee
----
JohanX
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by JohanX »

Köp 2,5", inte overkill :twisted: !!!
Jag har för mig att det finns jappsdämpare med justerbar insats som gör att man kan reglera ljudet. Du kan ju också sätta på en större mellandämpare, det hjälper till lite.
Johannes.G

Post by Johannes.G »

hur länge har du funderat på att ha bilen?
e det simon system på nu eller? för jag tror inte det håller så länge...
mitt tips e att satsa på nått mer hållbart tex supersprint mm.
Men det beror ju på hur mkt man vill lägga
"mmhhum..this is a tasty burger!!"
F.D. kinderbesen
206 RC-04
Såld306 gti-99
eXtreme

Post by eXtreme »

jag kanske har en schyst japsdämp om du skulle va intreserad efter att du fått tag i ett schyst system =)
laddarn

Post by laddarn »

På min 205:a har jag såvitt jag vet ett Simons tvåtummssystem på just nu .. (Minns inte riktigt vad det var som säljaren sa...) I kombination med ett öppet sportluftfilter är jag på det hela taget nöjd med ljudet.. Lite karaktärslöst kanske, men det brölar på fint vid tomgång, vid 3 000 varv vaknar det till ordentligt, och vid 5000 varv + ylar motorn riktigt skönt.. tror iofs att det mest beror på filtret i det senare fallet 8) ...

Supersprint är defenitivt overkill enligt mig, riktigt dyrt är det, visst är det bättre, men att köpa ett såpass dyrt system till en såpass billig bil som en 205:a, tycker jag helt enkelt känns lite väl häftigt... Då är väl Ferrita lite billigare, och de är väl inte kända för dåliga system direkt...

Annars är ju just Simons helt klart oftast bättre än sitt rätt dåliga rykte enligt mig...
- nu med Turbo
Post Reply