mineral, halvsyntet, helsyntet?
mineral, halvsyntet, helsyntet?
har tänkt byta olja i min 205 GTI från 88 snart. n
ågra frågor:
nu har jag biltemas mineralolja (10w40 tror jag den heter)
ska jag ha halvsyntet istället? vad är fördelen med syntetolja?
och...
vet ni någon bra olja som inte är för dyr, men som heller inte är för dålig? tänkte proa något annat än biltemas olja nu nämligen.
tänk på att min bil läcker lite olja, så jag fyller på en del, och då får den ju inte vara för dyr.
tack
ågra frågor:
nu har jag biltemas mineralolja (10w40 tror jag den heter)
ska jag ha halvsyntet istället? vad är fördelen med syntetolja?
och...
vet ni någon bra olja som inte är för dyr, men som heller inte är för dålig? tänkte proa något annat än biltemas olja nu nämligen.
tänk på att min bil läcker lite olja, så jag fyller på en del, och då får den ju inte vara för dyr.
tack
Henkepenk
Vad är fel på biltemas olja? Samma olja som i flera stora bensinmackskedjors flaskor. 100% sant. Inte för jag skulle hälla den i en motor som varvar 7200rpm varje dag men till en bil som körs normalt funkar den säkert utmärkt.
Annars rekommenderas QS till franska bilar, funkar bra enligt väldigt många.
Annars rekommenderas QS till franska bilar, funkar bra enligt väldigt många.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
har provat lite olika oljor i mina bilar å kan inte säja att jag har märkt nån skillnad på dom, sen om billigare oljer kanske sliter mer på motorn än dyra kan ja inte svara på å ja tror inte så många andra kan det heller.
För min del kollar jag på vilka krav oljorna uppfyller när jag köper å inte märke...
För min del kollar jag på vilka krav oljorna uppfyller när jag köper å inte märke...