Ett billigt
Infinity Ref-6000cs eller 6500cs skillnad? (samma pris på nårdik)
Infinity Ref-1240w
Dsl ca12
Lite dyrare
Dls MW12
Dld MS6
Dls ca12
Och varför skulle ni välja dem.
Vilket skulle ni välja av de här två systemen?
Får det till att skillnaden mellan Infinity-högtalarna är själva skruvhålen på 6.5:an.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Tjena .... 6000 är mer slimmade, 6500 passar bra i 405 iaf ... och till det priset så tror jag inte att du hittar något mer välljudande, men jag har diskanterna på instrumentpanelen vid a stolpen. Låter kanon med det systemet och en 12:a i skuffen. de e bara å köpa, hmmm dra nya kablar killarna på Nårdik vet vad du ska ha för att det ska bli bra.
Systemen är bra båda och en smaksak vilket man skall välja, antagligen så kommer man inte att bli speciellt missnöjd med något av dem.
Om man skall försöka skilja dem åt lite, så lutar Infinitysystemet åt det lite ljusare hållet och kan med fördel kombineras med en huvudenhet från till exempel Pioneer som ger ett ganska köttigt ljud, sammantaget kommer dét troligtvis att låta väldigt lagom.....
Dls systemet är lite varmare generellt i sin grundklang, vilket gör att en kombination med någon enhet från Alpine skulle passa ypperligt och även lyfta fram mycket nyanser i musiken, samt ge en varm klang....
Om man däremot skall dra full nytta utav slutsteget (som för övrigt är en fullträff) så skulle man kunna kika på en bas med dubbla 4 Ohms spolar för att få ut dubbla effekten.....
//Ulke (Väljer inget system, då båda är fullt godkända)
Om man skall försöka skilja dem åt lite, så lutar Infinitysystemet åt det lite ljusare hållet och kan med fördel kombineras med en huvudenhet från till exempel Pioneer som ger ett ganska köttigt ljud, sammantaget kommer dét troligtvis att låta väldigt lagom.....
Dls systemet är lite varmare generellt i sin grundklang, vilket gör att en kombination med någon enhet från Alpine skulle passa ypperligt och även lyfta fram mycket nyanser i musiken, samt ge en varm klang....
Om man däremot skall dra full nytta utav slutsteget (som för övrigt är en fullträff) så skulle man kunna kika på en bas med dubbla 4 Ohms spolar för att få ut dubbla effekten.....
//Ulke (Väljer inget system, då båda är fullt godkända)
Hobbybil: Peugeot 205 GTI (MI16) 1988
Entusiastbil: VW Corrado G60 2.1 1990
Daglig Bil: BMW 540iA
Salubilar. SEAT Ibiza -03 Blå solid (RS blå)
Entusiastbil: VW Corrado G60 2.1 1990
Daglig Bil: BMW 540iA
Salubilar. SEAT Ibiza -03 Blå solid (RS blå)