Små reg-skyltar
-
Guest
Små reg-skyltar
Nån som vet var man kan få tag på små reg-skyltar att sätta fram på bilen? Vill ju inte förstöra nya framspoilern med en stor skylt 
Här finns det: http://www.regskyltar.com/shop/shop.asp
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
* 205 Mi16 -89 ** 206 XT -01 ** Saab 9-3 2.0T -99 ** Hoj: Honda VTR1000f -99*
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01
Känner en som hamnade i en poliskontroll, och åkte fast nu i veckan, som tydligen körde runt med "dekalskylt" .. känner inte till om de ansåg det vara likvärdigt med att inte ha skylt alls, eller om han helt enkelt åkte fast för att ha satt fast en "ogiltlig kopia" på bilen.. jag gissar på det första alternativet, men det är ju bara en gissning/spelar ju ingen direkt praktisk roll kan man ju anta...
Var dock förhållandevis grova böter...
Jag läste en gång för en tid sedan att man tydligen kunde få godkända, "minimala" skyltar från vägverket, dock var man tvungen att ha ett särskilt skäl till varför man var i behov av en sådan skylt. Vägverket verkar dock väldigt godtyckliga till om man ska få någon skylt eller inte, ungefär som lotto verkar det som...
Var dock förhållandevis grova böter...
Jag läste en gång för en tid sedan att man tydligen kunde få godkända, "minimala" skyltar från vägverket, dock var man tvungen att ha ett särskilt skäl till varför man var i behov av en sådan skylt. Vägverket verkar dock väldigt godtyckliga till om man ska få någon skylt eller inte, ungefär som lotto verkar det som...
- nu med Turbo
Stämmer bra det, ifall man har särskilda skäl.
Estetik ingår inte bland dessa skäl. Så jag förstår egentligen inte vilka andra skäl man kan ha?
"Jag kör mycket i ett området som har mycket smådjur på vägarna och för att undvika att tilldela dem dödliga träffar mha min regskylt vill jag plocka bort den främre för att bara tilldela dem dödliga skadeträffar som är ett mycket humare sätt att dö på, då träffen fördelas jämnt över djurets lekamen istället för att tvärt snittas av."
Estetik ingår inte bland dessa skäl. Så jag förstår egentligen inte vilka andra skäl man kan ha?
"Jag kör mycket i ett området som har mycket smådjur på vägarna och för att undvika att tilldela dem dödliga träffar mha min regskylt vill jag plocka bort den främre för att bara tilldela dem dödliga skadeträffar som är ett mycket humare sätt att dö på, då träffen fördelas jämnt över djurets lekamen istället för att tvärt snittas av."
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
If it's not a rotor, it's not a motor.
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
- BANZAI3030
- K.Simonsson
- K.Simonsson
Mmmm.. jag vet. Många som har den där om man t.ex. monterar ny front m.m. eller bara för att det är snyggare.
Kanske inte så vanligt att man blir stoppad och oftast säger dom nog bara att man ska sätta tillbaka den på sin riktiga plats. Bättre än att kör utan men man får fortfarande det inte
Kanske inte så vanligt att man blir stoppad och oftast säger dom nog bara att man ska sätta tillbaka den på sin riktiga plats. Bättre än att kör utan men man får fortfarande det inte
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074
- 306GTi 97B - - såld
-
Guest
- Håkan.S
- Klubbmedlem

- Johnney Boi