Dragkrok

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Gurraj

Dragkrok

Post by Gurraj »

Vad kostar det att få en dragkrok monterad på verkstad...Alt. är det svårt att göra själv?

Bil: 406 2.0 kombi
Har hört att kroken hamnar långt ner mot marken, så att den tar i när man kör av trottoarkanter mm... stämmer det? Jag har inte köpt bilen än så jag kan inte mäta (förrän imorgon).
Mozzarella

Post by Mozzarella »

Räkna med minst 5000 för att få den monterad på verkstad. Då tror jag att kostnaden för själva draget ingår, men det är inte säkert. Dock så är det inte så svårt att montera på nyare bilar då många är förberedda för drag från fabrik. Jag satte dit ett drag själv på 306an och det var inte speciellt svårt alls. 1700:- kostade draget hos Autoexperten samt 60:- eller nåt för en universal "elkontakt" från Biltema. Tror inte det tog mer än 2 - 2.5 h för all montering.

Nu kan det ju vara svårare på 406an, men det behöver inte vara det.
Citroen Jumpy -98
Guest

Post by Guest »

På 406 är det lätt att sätta dit drag men köp inte en lös eldosa tex på biltema utan köp den modellanpassade då den har snabbkoplingar.
Mozzarella

Post by Mozzarella »

Den modellanpassade dosan är det enklaste men den kostar därefter oxo. 500:- skulle de ha för den till mitt drag, så det var inget svårt val för mig.
Citroen Jumpy -98
406:a

Post by 406:a »

Har en löstagbar dragkrok till 406 om du är intresserad.
Ring 0737-322679 i så fall.
Post Reply