Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Det är genomgående men det är inget problem!
Det röda fästet som du ser på den där bilden, lossa de två inre bultarna på både vänster och höger sida så kan du enkelt vinkla ut dom lite.
Det är betydligt tightare med 309-axel men det ska gå det också
Nik wrote:Det är genomgående men det är inget problem! Det röda fästet som du ser på den där bilden, lossa de två inre bultarna på både vänster och höger sida så kan du enkelt vinkla ut dom lite. Det är betydligt tightare med 309-axel men det ska gå det också
B1ack_Mi16 wrote:Her er mått på nylonforingene og alu-klossene jeg kjøpte fra UK til min bakaksling.
Bildlänken är död och jag undrar om Kristian eller ngn annan har måtten kvar? Finns ev i ngn annan tråd, men jag hittar den baske mig inte.
Nya noisy blocks, förresten:
...Avkapade skruvar svetsade sida vid sida och trädda genom borrat nylonblock som jag var inne på tidigare i tråden. Inte helt optimala belastningar, men de var smidiga att tillverka och funkar säkerligen om man kommer ihåg att efterdra.
Marcus (i länken) wrote:Inre diameter: 30,2mm Diameter på den "yttre kransen": 42,5mm Tjocklek "yttre krans": 7mm Längd på den inre delen på bussningen fram till "yttre kransen: 26,9 Genomgående hål: 12mm
Hoppas du förstår vad jag menar.
Stämmer dessa mått med original om man får ur alla rester?
Marcus (i länken) wrote:Inre diameter: 30,2mm Diameter på den "yttre kransen": 42,5mm Tjocklek "yttre krans": 7mm Längd på den inre delen på bussningen fram till "yttre kransen: 26,9 Genomgående hål: 12mm
Detta är måtten som står i bildlänken du sökte så dessa ska stämma. Har svarvat flera uppsättningar efter detta mått
Detta är måtten som står i bildlänken du sökte så dessa ska stämma. Har svarvat flera uppsättningar efter detta mått
Kanon!
Tjockleken på "brättet" är viktigt så man inte får glapp i längsled. Kör på 7 mm den här gången isf 6.5 som förra (även om jag vill minnas att jag fick vålda och ev. slipa lite ändå). Jag kommer antagligen att beställa 3 löpmeter Delrin, så jag kör nog upp ett antal också när jag väl står där.
Noisyblocksen kan man med gott samvete göra i Nylon, BTW, eftersom dess främsta nackdel, svällning, bara jobbar med oss i det fallet.