Underligt ljud.....!

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Larss@

Underligt ljud.....!

Post by Larss@ »

Jag va uta & körde idag så plötligt började de låta som att nått ligger & skrapar,stannar bilen & låter den få gå på tomgång en stund du e de tyst med sen då man gasar lite då kommer de dära ljudet tillbaka!
Nån som har haft elle vet vad de kan vara för missljud?

MvH Tomas Larsson
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Jag tror att du kan minska ner antalet möjliga upphov till felet om du skriver varifrån det låter (och vilken bil det gäller). :)
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Larss@

Post by Larss@ »

ok mitt fel sorry......!
men de är en 405mi16 en 89:a jag tycker de låter från kamremmen typ skyddet som tar i på sidan elle nått sånt....!
Larss@

Post by Larss@ »

Nån som har nån susningg om vad de kan va?
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Kan vara så enkelt som en gammal torr generatorrem, eller så illa som en kass vattenpump.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Larss@

Post by Larss@ »

Ok men ljudet kommer då man gasar lite eller om den står på tomgång då hör man som högst!
Nepsir

Post by Nepsir »

Det låter som om vi har samma problem. Jag får också missljud ibland ifrån motorrummet. Det verkar som om det kommer nåonstans runt generatorn. Det är nästan som om det är någon plåt som ligger emot något eller liknande. Låter generatorremmen på det viset?
Mac

Post by Mac »

Som du beskriver ljudet, så lät det när jag glömde använda loctite när jag skulle skruva åt svänghjulet på min 205:a. Hoppas inte du har samma fel, för det var jobbigt. Jag gissar på att din vattenpump är lite kass.
205 gti 8v -89 Image
Nepsir

Post by Nepsir »

Men smör.... Det kan möjligtvis inte komma ifrån servopumpen(den vet jag är trasig)? Fast den sitter väll på högersidan..
Larss@

Post by Larss@ »

Japp servopumpen sitter på höger sida vid fördelar locket,så ni tror att de e vatten pumpen?
Nepsir

Post by Nepsir »

FInns det något smidigt sätt att försäkra sig om att det är vattenpumpen som har gått i graven?
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Man kan aldrig veta exakt vad som är fel via ett forum, nu har ni fått en del uppslag iaf så ut och skita ner fingrarna nu! :wink:
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Post Reply