Blackrace Umeå 28/5
Blackrace Umeå 28/5
Vi körde på en vanlig väg som var dammig och grusig usch!! Jag vet inte tiderna för alla men 4wd skulle ha varit bra då kanske man skulle fått en 60fot som liknat något. Själv åker jag 405:a en grävling, jag värmde däcken ordentligt på 2:an men vad hjälpte det jag spann 1-2 och en bit in på 3:an. Åkte ändå 8,7 och 144km/h på 201m. Jag tror jag kan få till en riktig bra tid i Piteå på 402m, men vi får se.
Mvh Inge
Mvh Inge
- Johannes Karlsson
http://race.ulkhyvlers.net/movies/black ... -final.avi Film från Blackracet. 33min och 287mb stor
Skoda Fabia Rs -07
Quaife diff ... orginal mi16 drev ... men större framhjul 235/60-14 så den går på 1:an 67km 2:an 105km 3:an 152km 4:an 201km 5:an 254km givetvis vid varvstopp och ingen omkretsökning vid högfart inräknad.
Men som sagt vi får se om jag klarar att sätta en 12:a i Piteå.
f*n vad dom skrämde mig när dom sa att jag läckte olja men vi hittade ingen läcka så det var nog vatten. Hmm värmningen på filmen var på ettan ... sedan bytte jag till tvåan då rök det kan jag lova
Men f*n vad taskiga lådorna är på puggarna att få in 2:an huh grovt våld är vad som behövs vid 7200 varv .. eller så är det bara min som är så.

Men som sagt vi får se om jag klarar att sätta en 12:a i Piteå.
f*n vad dom skrämde mig när dom sa att jag läckte olja men vi hittade ingen läcka så det var nog vatten. Hmm värmningen på filmen var på ettan ... sedan bytte jag till tvåan då rök det kan jag lova
Men f*n vad taskiga lådorna är på puggarna att få in 2:an huh grovt våld är vad som behövs vid 7200 varv .. eller så är det bara min som är så.
Lyfter med resultat länk.
http://www.blackrace.nu/resultat/2005/resultat050528.asp
http://www.blackrace.nu/resultat/2005/resultat050528.asp
Va f*n har du gjort med bilen!
lite Respect!
5. 6 Inge Norberg Peugeot 405 Mi16. 2,19 144 8,771
6. 13 Glenn Levisson Nissan Skyline GT-R. 2,22 136 8,781
till och med bättre 60-fot...
lite Respect!
5. 6 Inge Norberg Peugeot 405 Mi16. 2,19 144 8,771
6. 13 Glenn Levisson Nissan Skyline GT-R. 2,22 136 8,781
till och med bättre 60-fot...
Svart 205 Mi16 -88 R.I.P skrotad
Röd 205 Mi16 -88 R.I.P ÄLGAJÄVUL!!!!
Cosmosvart 205 Mi16 -89Zender *SÅLD!*
Vit Ford sierra CLX -89 "sladda edition" *SÅLD*
Grön Toyota MR2 GTi -91 Glidarbilen *SÅLD*
Gråmetallic volvo 740 16v -89 "Traktorn"
Vit Toyota MR2 GTS Turbo -95 "Fartsyndaren"
Röd 205 Mi16 -88 R.I.P ÄLGAJÄVUL!!!!
Cosmosvart 205 Mi16 -89Zender *SÅLD!*
Vit Ford sierra CLX -89 "sladda edition" *SÅLD*
Grön Toyota MR2 GTi -91 Glidarbilen *SÅLD*
Gråmetallic volvo 740 16v -89 "Traktorn"
Vit Toyota MR2 GTS Turbo -95 "Fartsyndaren"
- BANZAI3030
Bättre än GT-R, M3, Delta, Impreza kan inte va nåt annat än bra iaf 
107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Trolle>> botten delen är precis som Samuel gjorde den orginal mi16 vev o stakar sedan är det nersvarvade 1.9 gti kolvar och en 2mm stålpackning. Givetvis turbo. Jag pratade med Samuel han trodde att bilen skulle kunna prestera en hög 13 tid i det utförandet han hade på den. Så jag har filat lite på toppen, grenröret och turbon. Men till hösten så blir det att riva hela motorn och bygga om lite, kommer att sikta på ca 500hkr.
Nu ligger jag på absolut på allt vad turbo agget klarar.
Det är en M3:a som jag kör mot på filmen.
Tryggen>> tror du det finns intresse för det inom klubben? blackrace, potenta gatbilar och stripp.
Blanco>> som jag skrev tidigare så var vägen kass, sand, grus, grov och guppig. Så värsting V8 med däck under hela bilen hade oxå dåliga 60fotare dom enda som klarade sig hyggligt var 4wd. Hmm visst sluthastigheten hade nog aldrig GT-r slagit, men om jag hade fått köra hans bil så hade nog tiden blivit bättre, dom med fin bilarna verkar generellt vara rädda om drivlinan och det får man inte vara om det ska bli en fin fin start med 4wd.
Men polarens S4 går gulligt, men han har nog lagt nästan 100 000 under huven men det är snyggt och välgjort + att motorn orkar flytta på den där 1800kilos klumpen hyffsat.
Hmm men min är bara bonna trimmad
Det man får tänka på när man åker framkrafs och ska ha fäste är att det inte fungerar med lågprofil och att fjädringen ska vara styv som satan, speciellt bak och att bussningar mm i framvagnen är ok så att den inte börjar stutsa när det spinner för på hamrar man sänder drivlinan omg.
Vad jag inte förstår är att ingen har provat turbo och etanol, jag kan tänka mig att en orginal motor klarar ca 1 bar i ladd med etanol utan kompsänkning visst man behöver fixa sprutet så man får i tillräckligt med soppa men sedan så kommmer det att fungera och det blir en billig trimning om man räknar hkr mot nerlagda slantar.
Mvh Inge
Nu ligger jag på absolut på allt vad turbo agget klarar.
Det är en M3:a som jag kör mot på filmen.
Tryggen>> tror du det finns intresse för det inom klubben? blackrace, potenta gatbilar och stripp.
Blanco>> som jag skrev tidigare så var vägen kass, sand, grus, grov och guppig. Så värsting V8 med däck under hela bilen hade oxå dåliga 60fotare dom enda som klarade sig hyggligt var 4wd. Hmm visst sluthastigheten hade nog aldrig GT-r slagit, men om jag hade fått köra hans bil så hade nog tiden blivit bättre, dom med fin bilarna verkar generellt vara rädda om drivlinan och det får man inte vara om det ska bli en fin fin start med 4wd.
Men polarens S4 går gulligt, men han har nog lagt nästan 100 000 under huven men det är snyggt och välgjort + att motorn orkar flytta på den där 1800kilos klumpen hyffsat.
Hmm men min är bara bonna trimmad
Det man får tänka på när man åker framkrafs och ska ha fäste är att det inte fungerar med lågprofil och att fjädringen ska vara styv som satan, speciellt bak och att bussningar mm i framvagnen är ok så att den inte börjar stutsa när det spinner för på hamrar man sänder drivlinan omg.
Vad jag inte förstår är att ingen har provat turbo och etanol, jag kan tänka mig att en orginal motor klarar ca 1 bar i ladd med etanol utan kompsänkning visst man behöver fixa sprutet så man får i tillräckligt med soppa men sedan så kommmer det att fungera och det blir en billig trimning om man räknar hkr mot nerlagda slantar.
Mvh Inge
- Tryggen
Majoriteten är ju folk som föredrar att svänga men det finns ju folk som tycker om att åka rakt fram också. Sen finns det ju gott om evangemang runt om i sverige för att åka rakt fram.
Sen har ju du visat att det finns potential i Peugeoterna att åka fort framåt.
Medlem tycker jag att du ska bli iallafall.
Sen har ju du visat att det finns potential i Peugeoterna att åka fort framåt.
Medlem tycker jag att du ska bli iallafall.
305 GT
405 Mi16
405 Lemans
405 T16
Medlem nr 840
405 Mi16
405 Lemans
405 T16
Medlem nr 840
- Håkan.S
- Klubbmedlem