Jag är ju inte med denna gång heller, men pratade med Reinhold och fick en uppdatering.
Fyndbörsen kör ju tillsammans med norska "Nasional Racing kl 1" som är liknande bilar men som kör på slicks resp regndäck. Vi kör ju på r-däck oavsett före, så det blir en del skillnad.
Racet igår hanns med innan regnet, medan det öser ned över Rudskogen just nu. Kl 13:00 är det dags för Fyndbörsen.
Resultatlistan från igår om man inte tar med NR kl1 ser ut så här:
1. Magnusson
2. Blyberg (med snabbaste varvtid och pole position i dag)
3. Egeland
4. Graff
5. Johansson
6. Kangro
7. Gustavsson
8. M Jansson-Hagman
9. Daubner (problem med greppet som gav ett par avåkningar)
10. C Jansson-Hagman
11. Olsson (lossnad oljeslang)
Vi får väl hålla tummarna för "de våra" inför dagens race!
Om ni kollar i startlistan: http://www.sskracing.com/Program/Startl ... ng%204.pdf ...ser ni förresten att SSK kl2 har sällskap av en massa 206:or. Jag har försökt hitta info om dessa, men inte fått tag i så mycket. En gissning är att det är liknande spec som "206 Cup" som går i rallyskogen och isåfall är det trimmade XSi på ca 180 hk, dvs något tamare än lilla GrpA, men jag är långt ifrån säker.
Rapport SSK / Fyndbörsen Cup Rudskogen 05-06-11--12
Rapport SSK / Fyndbörsen Cup Rudskogen 05-06-11--12
Last edited by Pär H on Sun Jun 12, 2005 16:06, edited 2 times in total.
EN 14497
Andra racet idag blev ingen succé för Peugeot-lägret, men det blev fransk seger iaf:
1. Egeland
2. Graff
3. Kangro
4. Magnusson
5. Blyberg
6. Gustavsson
7. Daubner
8. Olsson
9. Johansson
10. C Jansson-Hagman
11. M Jansson-Hagman
Många hade det slitigt med den för de flesta obekanta banan i vått.
Grattis till Fredrik Egeland!
1. Egeland
2. Graff
3. Kangro
4. Magnusson
5. Blyberg
6. Gustavsson
7. Daubner
8. Olsson
9. Johansson
10. C Jansson-Hagman
11. M Jansson-Hagman
Många hade det slitigt med den för de flesta obekanta banan i vått.
Grattis till Fredrik Egeland!
EN 14497
Nja, rena motorsportgrejer är tänkta att ligga under Prestanda.Tox wrote:En kort fråga som givetvis blir en split om man ska hård dra det Pär ... men borde inte den här tråden ligga under evenemang??
Det är kul som rackarn att puggarna går så bra på banorna runt i landet.
Mvh Inge
Nu är officiella listorna uppe också: http://www.sskracing.com/cgi-bin/ListFi ... 5/Tavling4
Kolla också under Qwinsta Trophy + NR Kl 2, det verkar finnas lite småsnabba 206:or i grannlandet. Men som det verkar är det på GTi-grund de är byggda och inte XSi som jag skrev tidigare.
EN 14497
En liten rapport från Rudskogen.
Vid förste träningspasset på fredagen konstaterades att Rudskogen var en ganska tekniskt krävande bana och spårvalen var väl inte de allra bästa under det inledande passet. När en bil placerats lite olämpligt i en sandfålla så rödflaggades passet efter 8 varv, avslutade passet med en inte alltför bra tid på dryga 1.10.
Efter ett halvt varv på andra passet började bilen tappa effekt och lite senare gick den på 3 cylindrar, gick ut i depån och kunde konstatera fukt i tändstiftsförsänkningarna. Tryckluft och nya stift gjorde susen.
Så var det dags för sista passet, kände att nu måste jag hitta runt och få till lite bra tider. Första varven på runt 1.10.5 reducerade tiderna efterhand ned till 1.09.5. Fortfarande med småmissar, i stort sett i alla kurvor, så nog fanns det en hel del hopp inför lördagens tidskval.
Under tidskvalet så var det fortfarande inte riktigt rena spårval och tiden blev 1:09.376, vilket var fjärde tid totalt och andra tid i Fyndbörsen, 3 tiondelar efter.
I lördagens race kom jag in i första kurvan som 3:a med en norrman i ledning och Fredrik Magnusson som 2:a. Efter 2 varv kom Fredrik om med jag blev liggande kvar, periodvis sköt jag norrmannen framför alltmedan Fredrik drog ifrån. På 7:e varvet kom jag förbi med Fredrik ca 150 meter före. Tog nu upp jakten, utan framgång under 2 varv sedan började jag närma mej och när ett varv återstod kunde jag sätta press på Fredrik. I sista kurvan bromsade jag mej upp bredvid på insidan och vi går ut på målrakan helt jämsides. Fredrik hade dock ytterspår och fick lite mer fart och gick i mål 38 tusendelar före, eller 3 dm mellan våra främre stötfångare. Satte snabbaste varv på 01:08.923, vilket blev varvrekord på Rudskogen eftersom vi inte kört här förut. Snabbaste varv innebar pool till söndagens race.
Söndagen var en blöt historia, justerade om stötdämpare som en test vilket inte blev lyckat alls. Var i ledningen 1,5 varv men insåg att det inte skulle hålla, hade inget fäste fram och det bara spann. Fick åka nästan utan gaspådrag i kurvorna och utan drag så kommer bakänden än mer, vilket var just det jag försökte justera bort. I och för sig så hade jag inte kunnat svara upp mot det tempo som sattes upp ändå. Släppte förbi de fyra som ville åka fortare och blev till slut femma. Fredrik Egeland vann en mycket välförtjänt seger i sin Renault med Alexander Graff, som gjort en fenomenal uppkörning genom fältet, som tvåa.
Vid förste träningspasset på fredagen konstaterades att Rudskogen var en ganska tekniskt krävande bana och spårvalen var väl inte de allra bästa under det inledande passet. När en bil placerats lite olämpligt i en sandfålla så rödflaggades passet efter 8 varv, avslutade passet med en inte alltför bra tid på dryga 1.10.
Efter ett halvt varv på andra passet började bilen tappa effekt och lite senare gick den på 3 cylindrar, gick ut i depån och kunde konstatera fukt i tändstiftsförsänkningarna. Tryckluft och nya stift gjorde susen.
Så var det dags för sista passet, kände att nu måste jag hitta runt och få till lite bra tider. Första varven på runt 1.10.5 reducerade tiderna efterhand ned till 1.09.5. Fortfarande med småmissar, i stort sett i alla kurvor, så nog fanns det en hel del hopp inför lördagens tidskval.
Under tidskvalet så var det fortfarande inte riktigt rena spårval och tiden blev 1:09.376, vilket var fjärde tid totalt och andra tid i Fyndbörsen, 3 tiondelar efter.
I lördagens race kom jag in i första kurvan som 3:a med en norrman i ledning och Fredrik Magnusson som 2:a. Efter 2 varv kom Fredrik om med jag blev liggande kvar, periodvis sköt jag norrmannen framför alltmedan Fredrik drog ifrån. På 7:e varvet kom jag förbi med Fredrik ca 150 meter före. Tog nu upp jakten, utan framgång under 2 varv sedan började jag närma mej och när ett varv återstod kunde jag sätta press på Fredrik. I sista kurvan bromsade jag mej upp bredvid på insidan och vi går ut på målrakan helt jämsides. Fredrik hade dock ytterspår och fick lite mer fart och gick i mål 38 tusendelar före, eller 3 dm mellan våra främre stötfångare. Satte snabbaste varv på 01:08.923, vilket blev varvrekord på Rudskogen eftersom vi inte kört här förut. Snabbaste varv innebar pool till söndagens race.
Söndagen var en blöt historia, justerade om stötdämpare som en test vilket inte blev lyckat alls. Var i ledningen 1,5 varv men insåg att det inte skulle hålla, hade inget fäste fram och det bara spann. Fick åka nästan utan gaspådrag i kurvorna och utan drag så kommer bakänden än mer, vilket var just det jag försökte justera bort. I och för sig så hade jag inte kunnat svara upp mot det tempo som sattes upp ändå. Släppte förbi de fyra som ville åka fortare och blev till slut femma. Fredrik Egeland vann en mycket välförtjänt seger i sin Renault med Alexander Graff, som gjort en fenomenal uppkörning genom fältet, som tvåa.
/Leif Blyberg Peugeot 205 GTI GrpN
Läs mer om SSK-serien och Fyndbörsen Cup på http://www.sskracing.com
Peugeot Sport Club of Sweden | Honorary member
Läs mer om SSK-serien och Fyndbörsen Cup på http://www.sskracing.com
Peugeot Sport Club of Sweden | Honorary member
22-24/7 på Kullen och Race Weekend är nästa tillfälle eftersom den planerade Tullinge-visiten frös inne, se http://www.sskracing.com/Program/SSK%20 ... 202005.htmArne Lindgren wrote:Jag måste bara iväg och titta nån gång..
EN 14497