Ska börja uppdatera min stereo med ett ordentligt slutsteg, två basar och ett par 6*9.
Basarna: Det blir troligtvis JBL GTO 4.10, någon som har erfarenheter av dom? Kanske finns bättre bashögtalare och köpa för samma pris? Ca pris 1100 kr
6*9: Funderar på JBL GTO 436E, erfarenheter någon? Ca 800kr/par
Slutsteg:Där har jag inte en aning men har sneglat på JBL GTO75.4. Det ska iaf driva basarna och 6*9:orna. Ca 3000kr.
Jag är rätt så "Grön" på bilstereo så alla slags tips och förslag mottages gärna. Om du har ett bättre system och rekommendera för dom här pengarna så tipsa mig gärna.
Personligen hade jag inte köpt 6x9:or utan lagt de pengarna på ny framhögtalare. Hur ofta lyssnar man med ryggen till högtalarna när man lyssnar hemma t.ex.?
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. |Jag såg den live!
Men om man jämnför en aktiv och en passiv bas i samma pris klass, vilken är då att föredra?
passiv helt klart..
köper du bara 1 bas för (säg 2 papp) så är alla pengar nedlaggt på att få basen att låta så bra som möjligt.
köper du en aktiv bas för samma pengar så ska summan delas på bas + steg + låda.. å då blir det automatiskt att det måste bli billigare prylar..
blev lite rörigt kanske?
`men hoppas det går fram vad jag ville ha sagt??
är lite lullig
bilen rensad i väntan på att jag ska bestämma mig om att göra den snabbare eller långsammare.....
Eller hur....? men som nåra andra sagt... skippa 6x9:orna och lägg dom på ett fram system jag har inte hört 10:an i GTO serien men jag har hört 12:an och jag måste säga att den inte lät så taskit bra tryck i ljudet och ganska så distingt.... så de e väl en helt okej bas för dom pengarna... rätt mycke effekt...
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Eller hur....? men som nåra andra sagt... skippa 6x9:orna och lägg dom på ett fram system jag har inte hört 10:an i GTO serien men jag har hört 12:an och jag måste säga att den inte lät så taskit bra tryck i ljudet och ganska så distingt.... så de e väl en helt okej bas för dom pengarna... rätt mycke effekt...
1o:an låter mycket bättre än 12:an i den serien, men det e ju som sagt en rätt billig bas, dock väldigt smidig om man köper den med den färdigbyggda lådan.
Jag kör GAS i min 405:a, har 6½or som drivs av ett 4kanaligt slutsteg som sitter i dörrarna + 2 i hatthyllan, sen driver ett starkare 4 kanaligt steg en 12" bas, ska bli ännu en till när ekonomin tillåter.
Mitt tips är att åka till BRL, berätta för dom vad du vill få ut och vad du är beredd att betala.
Jag har fått kanonlljud i min bil för min ekonomi.
Ska börja uppdatera min stereo med ett ordentligt slutsteg, två basar och ett par 6*9.
Basarna: Det blir troligtvis JBL GTO 4.10, någon som har erfarenheter av dom? Kanske finns bättre bashögtalare och köpa för samma pris? Ca pris 1100 kr
6*9: Funderar på JBL GTO 436E, erfarenheter någon? Ca 800kr/par
Slutsteg:Där har jag inte en aning men har sneglat på JBL GTO75.4. Det ska iaf driva basarna och 6*9:orna. Ca 3000kr.
Jag är rätt så "Grön" på bilstereo så alla slags tips och förslag mottages gärna. Om du har ett bättre system och rekommendera för dom här pengarna så tipsa mig gärna.
MVH:Nicklas [/b]
Handla lite steg och basar från mig det är RIKTIGT med klös i det som jag haft i min Honda Accord -97a............
Pierre Önnefält
Servicetekniker
Cramo Sverige AB
Borås
jag hade satsat på att få rent luftigt ljud fram typ Infinity eller Dls,se bara till att ha bra med effekt,många struntar i farmsystemet och köper bara bas..