Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Tjena
Ett sprut som testas förfullt här uppe i norr på några riktigt stygga bilar, verkar vara buggfritt och det mest går att styra med det.
Priset är oxå riktig rätt http://www.vems-group.org/
Tox wrote:Tjena Ett sprut som testas förfullt här uppe i norr på några riktigt stygga bilar, verkar vara buggfritt och det mest går att styra med det. Priset är oxå riktig rätt http://www.vems-group.org/
Mvh Inge
är liknande som MegaSquirt också.. ännu lite billigare fast man får göra det själv
går att beställa färdiga boxar, kretskortet kommer färdigt vad jag vet ... det kan nog lite mer än MS oxå. Finns några bilar här som testar ut det i sommar och som det ser ut så fungerar VEMS ypperligt än så länge. Men jag åter kommer efter säsongen med + och - från dom som provat det.
Jag vet en som byggt in kortet i en orginalbox och använder orginal härvan och kontakten, man kan använda alla orginalgivare utom tps, lmm den kastar man . tps ska vara en variabel inte en trottel switch. Så enklast är att att ta ett spjällhus från någon bil som har en sådan på skroten. Men annars göra en ny kabelhärva är lika enkelt som att konvertera gamla boxen med ett nytt kort i, då får man kablarna där man vill ha dom oxå.
// Inge
Tox wrote:Jag vet en som byggt in kortet i en orginalbox och använder orginal härvan och kontakten, man kan använda alla orginalgivare utom tps, lmm den kastar man . tps ska vara en variabel inte en trottel switch. Så enklast är att att ta ett spjällhus från någon bil som har en sådan på skroten. Men annars göra en ny kabelhärva är lika enkelt som att konvertera gamla boxen med ett nytt kort i, då får man kablarna där man vill ha dom oxå. // Inge
Tox wrote:Jag vet en som byggt in kortet i en orginalbox och använder orginal härvan och kontakten, man kan använda alla orginalgivare utom tps, lmm den kastar man . tps ska vara en variabel inte en trottel switch. Så enklast är att att ta ett spjällhus från någon bil som har en sådan på skroten. Men annars göra en ny kabelhärva är lika enkelt som att konvertera gamla boxen med ett nytt kort i, då får man kablarna där man vill ha dom oxå. // Inge
riktigt sjyst. man skulle kanske satsa på det till sin mi16.
du vet inget spjälhus som skulle sitta fint på en turbokonverterad mi16?
hmmm det är sant att man inte behöver byta hela spjällhuset, men det är var jag skulle göra, skaffa ett med bättre flöde och potensiometer. Men visst ett orginal spjällhus räcker långt.