Tomgångsmotor, Hög tomgång

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Söderlund

Tomgångsmotor, Hög tomgång

Post by Söderlund »

Har sökt efter trådar med detta ämne då det verkar vara ganska många som har problem med tomgången på Gti och Mi16 motorerna, och jag hittade inte så mycket konkret info.

Därför undrar jag: finns det någon tomgångsmotor på Gti och Mi16 motorerna och isåfall var? Är det den som motsvarar på engelska Supplementary Air Device (SAD)? Länk: http://www.205gtidrivers.com/articles/e3-sad.html

Att skruva på "tomgångsskruven" funkar nämligen inget vidare för min del då min tomgång ligger mellan 1400-1800 varv. Vid 1400 så dör den offast ganska hastigt. Notera även att jag inte har er "svenska" motor utan Ja/k motorn på 130 Hk utan Katalysator.

Vad kan man göra/byta för att åtgärda problemet? Rengöra elsystem och kolla att den inte drar tjuvluft någonstans ifrån? Prova med annan motorstyrningsbox?
You know that your ride is rapid when it needs a fuckin parachute
Söderlund

Post by Söderlund »

Ni som också har problem med för hög tomgång/ingen tomgång får gärna skriva in era frågor.
You know that your ride is rapid when it needs a fuckin parachute
Decimal
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Decimal »

Den drar nog tjuvluft någonstans.
Mvh
peugeot örnie

Post by peugeot örnie »

jag hade strul med min bil förut med tomgången låg på typ 1500-3000 jävligt skumt, eftersom killen jag köpte den av hade kvitto på tomgångsmotor byte bara för 2 år sedan.. men senare hittade jag en kontakt som inte var helt i och sen dess har den funkat.. kontakten är en svart, om du står framför motorn under bensin slangarna vid luftfiltret så gick där en kontakt, lite svår att se men det är bara kolla, bara hoppas att det var det..
Drivar en 405 Mi16 -89 röd, har många planer för den bilen...
Post Reply