Sportluftfilter, Micro

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Hafslund

Post by Hafslund »

och jaja, jag vet att det är snygga avloppsrör

Hvorfor har du ikke lagt røret til luft filteret direkte ut til siden? vil tro lufta som passerer der vil bli rimelig varm før den når motoren...
Kald luft = mere effekt
1989 205 Mi16

1988 205 Mi16
vik

Post by vik »

Hafslund wrote:
och jaja, jag vet att det är snygga avloppsrör

Hvorfor har du ikke lagt røret til luft filteret direkte ut til siden? vil tro lufta som passerer der vil bli rimelig varm før den når motoren...
Kald luft = mere effekt

huh? finns inte så bra med plats på sidan, och där den är nu får den ju iaf lite kall-luft. Det är luftintag i fronten, du ser den svarta rör/slang-biten som kommer framifrån och mynnar precis vid filtret. Men däremot måste jag fixa en avskärmningsplåt för nu kommer det lite varmluft under filtret
Carlee

Post by Carlee »

Tackar för bilden. Mitt sportluftfilter skiljer sig lite ifrån ditt, du har den där kromade "hatten" lr vad man ska kalla den..
Peugeot 206 S16 -03
BMW M3 E46 -05
http://www.garaget.org/Carlee
----
En_Svensk_Tiger

Post by En_Svensk_Tiger »

"bajsrör" funkar alltid :lol: har det själv också!
Många har dött av att ge upp färre av att kämpa vidare!!!

205 GTI 1,9 SÅLD......
Numera en 900ng 2.0T med en hel del smaskens
205 XS 80 vilda hästar hahaha bra slit o släp bil :)
Donny Sorenso
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Donny Sorenso »

Jag e grymt misnöjd med mitt filter från micro. Ser billigt ut å de brännrr hål hur lätt som helst. Lägg hellre ett par hundra exras på ett riktigt,,
205-405-406
ottis
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by ottis »

nu har jag inte hängt med i tråden här men såg för egen del att Mekonomen här hade ett par olika filter...

550kr för ett "vanligt öppet" i mina ögon
Peugeot Sport Club
Fredri k Otterdahl
405 Mi16

Tack till Alla i klubben som hjälpt mig det sista!
söker en slang
jåbärt

Post by jåbärt »

ottis wrote:nu har jag inte hängt med i tråden här men såg för egen del att Mekonomen här hade ett par olika filter...

För 550:- får man ett jättefilter a la KN @ gikturbo med medlemsrabatt. :)
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.

PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
ottis
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by ottis »

Panzer wrote:
ottis wrote:nu har jag inte hängt med i tråden här men såg för egen del att Mekonomen här hade ett par olika filter...

För 550:- får man ett jättefilter a la KN @ gikturbo med medlemsrabatt. :)

detta var stort som en 10liters hink! :shock:

nä men vet inte var det var för märke...
säkert bättre med KN!
Peugeot Sport Club
Fredri k Otterdahl
405 Mi16

Tack till Alla i klubben som hjälpt mig det sista!
söker en slang
Carlee

Post by Carlee »

vipah wrote:Jag e grymt misnöjd med mitt filter från micro. Ser billigt ut å de brännrr hål hur lätt som helst. Lägg hellre ett par hundra exras på ett riktigt,,

Bränner hål?
Peugeot 206 S16 -03
BMW M3 E46 -05
----
Donny Sorenso
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Donny Sorenso »

Jeah, värmen har bränt hål på det, jag monterade det korkat nog ovanför grenröret i stress, borde fattat bättre...

Men nu e de mi16-konvert på g.. där sitter luften bättre å enklare p placera nozzlar..
205-405-406
Carlee

Post by Carlee »

vipah wrote:Jeah, värmen har bränt hål på det, jag monterade det korkat nog ovanför grenröret i stress, borde fattat bättre...

Men nu e de mi16-konvert på g.. där sitter luften bättre å enklare p placera nozzlar..

Jaha okej du menade så..
Peugeot 206 S16 -03
BMW M3 E46 -05
----
Aspö

Post by Aspö »

Jag har det på min, men jag slängde på det innan jag fick körkort och då hade bilen stått i typ 2 år, så jag vet inte om det gav någon extra effekt men forsen här på psc tyckte att det vart skillnad när han satte på det...
Ares

Post by Ares »

Ingen som vet något ställe där dom säljer filter som bara är att sätta dit utan att man behöver modda den svarta lådan till 206 (med tanke på mekar guiden)? altså med klara grejjer så jag slipper riva avloppet hemma! ;)

rätta mig om jag är ute och cyklar nu, jag är ny peugeot ägare och ny medlem en nybörjare helt enkelt!! ;)
Gallardo

Post by Gallardo »

Ares wrote:Ingen som vet något ställe där dom säljer filter som bara är att sätta dit utan att man behöver modda den svarta lådan till 206 (med tanke på mekar guiden)? altså med klara grejjer så jag slipper riva avloppet hemma! ;)

rätta mig om jag är ute och cyklar nu, jag är ny peugeot ägare och ny medlem en nybörjare helt enkelt!! ;)

Ja det är klart men då ska du köpa ett Insatsfilter, alltå sportluftfilter som ser exakt likadant ut som orginalfiltret gör.
Boost
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Gallardo wrote:
Ares wrote:Ingen som vet något ställe där dom säljer filter som bara är att sätta dit utan att man behöver modda den svarta lådan till 206 (med tanke på mekar guiden)? altså med klara grejjer så jag slipper riva avloppet hemma! ;)

Ja det är klart men då ska du köpa ett Insatsfilter, alltå sportluftfilter som ser exakt likadant ut som orginalfiltret gör.

För att? Det är klart att det kanske ger lite trevligare ljud om man tycker det, men som tidigare skrivet så verkar det ju som att de faktiskt minskar effekten jämfört mot original pappersfilter...
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by Andreas Bystedt »

Claes B wrote:
Gallardo wrote:

För att? Det är klart att det kanske ger lite trevligare ljud om man tycker det, men som tidigare skrivet så verkar det ju som att de faktiskt minskar effekten jämfört mot original pappersfilter...

Syftar du på de RC ägare som fått slöare bil? Där var det ju öppetfilter som var sämre än original. Inte sportinsats....
Fd. Medlem nr 527

Peugeot 307 kombi 1,6 HDI 2006/11
Peugeot 406 Coupé 2002 *SÅLD*
Citroen Zx 1,8 1996 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
Peugeot 306 Gti -99 *SÅLD*
Peugeot 306 XSI-96 *SÅLD*
Peugeot 405 Mi16 -88 *SÅLD*
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

http://www.peugeot-sport-club.com/forum/viewtopic.php?t=31047
Tänkte på testerna jag länkat till i den tråden.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by Carlee »

Bystedt wrote:
Claes B wrote:
Gallardo wrote:

Syftar du på de RC ägare som fått slöare bil? Där var det ju öppetfilter som var sämre än original. Inte sportinsats....

De flesta som hade monterat öppet filter på RC skärmade ju inte av ordentligt, därav "effektförsämringen"...
Peugeot 206 S16 -03
BMW M3 E46 -05
----
Post Reply