ska montera 6x9or i dörren på min 205:a,har hundar där bak så jag får inte plats med mer än bakhögtalare där.
Nu till problemet, hur ska jag staga upp dörren, tror ni det räcker med att täta den?
fogskum både tätar och stagar,hade det i min alfa och det funkade fint,
nu är det dock lite mer tryck med 6x9or än med 5,25".
vad tror ni?kom gärna med förslag och erfarenheter.
tänkte på om skulle bygga högtalar vid baksätena. där var askopparna är. tar bort plasten där och bygger nytt i trä eller gjuter i plast. så skruvar man fast det istället för att använda peugeots original skitklipps funderingar.
You know that your ride is rapid when it needs a fuckin parachute
Planerar på att byta hela plasten ja. Tänkte isolera med tre cm tjock isolermatta a la biltema. Funkar skitbra. Lämnar dock en cm eller två längst ner för att undvika fukt. Asfaltsmatta väger för mycket.
Håller till ute på hisingen jag. Brukar inte köra så mycket inne i stan.
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.
Peter J wrote:Hur får du genom bältet där då? Kan man ta bort grejerna så bara själva bältet är kvar? Om du förstår va jag menar.
Bältet sitter i tröskeln med en 10- eller 13-bult har jag för mig, bara att skruva loss först, trä igenom panelen sedan, skruva dit. Och till sist fästa panelen.
Robert Johansson
Peter J wrote:OK. Materialet då. 4 mm spån. Tror du verkligen det räcker? Kanske inte är sånt jättetryck från högtalarna iofs.
Blev väldigt sugen på att flytta mina högtalare som du märkt
Det räcker nog gott och väl. Olsén satte sina rätt i originalpanelen, som är typ 2mm plast med lite tyg på. Och det blev rätt styvt ändå och lät bra. Så jag tror 4-5 mm blir perfekt utan att det ser för illa ut. Angående fästningen så kan man limma och silikona dit det på plats eller göra hål i den för att sedan skruva dit den i originalhålen (med plugg då).
Robert Johansson
skulle faktiskt vara nice att göra så då själva askoppsfunderingarna är ganska onödiga, ingen är väl så dum på forumet att man låter passagerare röka i ens Peugeot. Funderar på att göra det själv men... Orka som man säger.
You know that your ride is rapid when it needs a fuckin parachute