bänkningen halmstad?

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Gusten

Post by Gusten »

peter hadde en lista som man fick skriva upp sig på.
kan inte den läggas in.
[url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=992[url]Bilder på 406st 2,0[/url] [url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=771[url]Bilder på 309 GTI16[/url]

Även en Suzuki GSX1100G
Medlemsnummer: 1287
lite delar från mi16/gti16 som ska bort.
http://www.mickesbilder.webb.se
lumpan

Post by lumpan »

Closet- ingen körde 2 ggr, så inget test med vs. utan.
Erik Lundberg
Falun

T16-94
Mi16-92

Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
closetland

Post by closetland »

lumpan wrote:Closet- ingen körde 2 ggr, så inget test med vs. utan.

men fasiken det var ju allmänintresse ju... förihelvete.... hur kunde ni missa detta tillfälle??

schäckta om jag låter lite grinig nu men vafan...

jaja förstår att tiden var knapp osv men ändååååååååå....
äntligen har man sett NIN.

http://www.nin.com/current/photos/6_18_05.jpg

405mi16 1991*krockad och skrotad*
405mi16 4X4 1990*såld*
BX 16V 1988*såld och påväg till slakten!!*
Fiat Turbo Coupe 20v 98 http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... highlight=
PelleW
Senior

Post by PelleW »

closetland wrote:

men fasiken det var ju allmänintresse ju... förihelvete.... hur kunde ni missa detta tillfälle??

Många bilar blev det!
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

PelleW wrote:
closetland wrote:

Många bilar blev det!

Med tanke på resultaten för alla andra bilar, hade väl ingen brytt sig om vad dom papprena hade visat :| :?

107 H.U.S.T.L.E.R

myspace.com/billcollectr
ottis
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by ottis »

Precis

trodde ett tag att jag inte skulle hinna bänkning... men så delade vi upp i två grupper... jätte-kul att dom kunde ställa upp så länge!!

68,4kw
var min på känns lite sådär men den är ju inte gjort nåt med sen -89
Peugeot Sport Club
Fredri k Otterdahl
405 Mi16

Tack till Alla i klubben som hjälpt mig det sista!
söker en slang
Christofer Soderbaum

Post by Christofer Soderbaum »

closetland wrote:

För två år sen tog vi oss tid o bänkade min bil både med och utan ett chip som enligt både TomasG o Enok o någon mer "gav klar förbättring o prestandaökning", o det resulterade i en effektförlust på 3hk genom hela registret...så spännande känns det att leka med chip till XU9 nu.
See you @ Grand Hyatt, Dubai, UAE

- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
TomasG

Post by TomasG »

Christofer Soderbaum wrote:
För två år sen tog vi oss tid o bänkade min bil både med och utan ett chip som enligt både TomasG o Enok o någon mer "gav klar förbättring o prestandaökning", o det resulterade i en effektförlust på 3hk genom hela registret...så spännande känns det att leka med chip till XU9 nu.

Måste ha berott på värmen eller nåt... :lol:
.::Toyota Yaris -05::.
.::Yamaha YZF-R1 -06::.

Snart i en backspegel nära dig!

www.bildator.se Kompl. dator till bilen. Mp3/DivX/GPS Mm...
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

TomasG wrote:

Precis som det skulle gjort ifall nån bänkat med/utan chip i år :)

Jag tyckte det skulle va skitkul att få se bänkpapper på mi16 och/eller 205a med och utan chip, men efter att ha sett resultaten som alla bilar fick, kan jag se hur den efterföljande diskussionen hade blivit..och vi hade inte blivit ett dugg klokare på ifall chip är bra eller dåligt...

107 H.U.S.T.L.E.R

myspace.com/billcollectr
closetland

Post by closetland »

BANZAI3030 wrote:
TomasG wrote:

Jag tyckte det skulle va skitkul att få se bänkpapper på mi16 och/eller 205a med och utan chip, men efter att ha sett resultaten som alla bilar fick, kan jag se hur den efterföljande diskussionen hade blivit..och vi hade inte blivit ett dugg klokare på ifall chip är bra eller dåligt...

Det hade ju iofs varit lika varmt även om chippet var installerat vilket då borde resulterat i en skillnad oavsett om det ej är tillfredställande något av resultaten
äntligen har man sett NIN.

http://www.nin.com/current/photos/6_18_05.jpg

405mi16 1991*krockad och skrotad*
405mi16 4X4 1990*såld*
BX 16V 1988*såld och påväg till slakten!!*
Fiat Turbo Coupe 20v 98 http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... highlight=
Nepsir

Post by Nepsir »

closetland wrote:

Nu är det så att både jag, bölse och Sirpe är vänner med Jonas Walli (han som höll i bänkningen ifrån Dalhems).
Jag är ganska säker på att vi kan få bänka där med och utan chip helt gratis eller till en liten summa.
Om någon har att Amarchip liggandes och alldeles oerhört gärna vill veta hur det ligger till med detta så är det bara att skicka hit det :lol: :lol:

Just det ja, kom precis på att jag inte har en bil längre, jaja, detaljer...
Men mange (Sirpe) har ju en Mi16 och han är villig :D
TomasG

Post by TomasG »

Nepsir wrote:...han är villig :D...

skulle du kunna specificera det där lite bättre? :lol:
.::Toyota Yaris -05::.
.::Yamaha YZF-R1 -06::.

Snart i en backspegel nära dig!

www.bildator.se Kompl. dator till bilen. Mp3/DivX/GPS Mm...
Amar

Post by Amar »

TomasG wrote:

behövs det?

:D

jag har bänkningspapper på med/utan chip på min 106:a där chipet utvecklats av samma företag som gjort XU-chipen... ifall det nu är relevant på nåt sätt
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

closetland wrote:
BANZAI3030 wrote:
TomasG wrote:

Det hade ju iofs varit lika varmt även om chippet var installerat vilket då borde resulterat i en skillnad oavsett om det ej är tillfredställande något av resultaten

Jo men säg såhär..ifall bänkresultaten hade blivit:
Original: 145hk
Chippad: 140hk
Hade diskussionen blivit nånting i stil med "det går ändå inte att utläsa svart på vitt vad dom där siffrorna betyder, vid andra tillfället (chippat) hade tempen i bänkningshallen stigit med 3 grader på grund av alla andra bilar som kört emellan, och bilen blev sämre på grund av någonting som hände vid första bänkningen".
Hade det istället blivit:
Original: 145hk
Chippad: 160hk
hade det sagts "vid andra tillfället hade det börjat regna, och luftfuktigheten/syremängden ökat, chippet funkar bättre i hög värme än normaltemp, kan ha vart nåt fel på originalchippet/boxen osv osv".

Att den här typen av mätmetod inte är särskilt tillförlitlig hade någon också antagligen sagt, och påpekat att för att få "riktiga" uppgifter var man tvungen att använda sig av en annan metod, typ Rototest.

Eftersom det är så det är när det diskuteras chip, så spelar det nog ingen roll vilka papper eller siffror man kan visa upp.

:roll: .. ;)

107 H.U.S.T.L.E.R

myspace.com/billcollectr
Nepsir

Post by Nepsir »

TomasG wrote:

Det gäller nog det mesta :D

Om man kör med originalchipet först och kollar temperaturen på något lämpligt ställe och sen kör in det chippade och kör det när temperaturen är exakt samma så kan ju inte någon komma med några dåliga ursäkter, eller?
Christofer Soderbaum

Post by Christofer Soderbaum »

Eller så kan Trolle lägga in en kopia på hur fint det chippet funkade i min bil, bilen stod kvar i bänken till o med medan vi bytte tror jag? Iaf en av de första bänkningarna för dagen o bra mkt svalare än iår...

Skulle iaf inte slänga pengar på ett trimchip i första hand...o i andra hand hade det blivit en mappning efter de andra ändringarna. :o)
See you @ Grand Hyatt, Dubai, UAE

- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
krej

Post by krej »

Nepsir wrote:Om man kör med originalchipet först och kollar temperaturen på något lämpligt ställe

Fiffigt nog så mäter modernare bromsbänkar temperatur och lufttryck, och använder värdena för att justera mätningen till "standard-väder" så att siffrorna från olika mätningar blir jämförbara. Den som kör bänken ska kunna svara på om just den bänken har den här funktionen.
Citroën Xantia V6 Activa -00 8)
Citroën DSuper5 -75 :)
BMW R1200GS -10 :!:
Nepsir

Post by Nepsir »

Det har nog inte Dalhems...
Jesper Cronelid
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Jesper Cronelid »

Christofer Soderbaum wrote:Eller så kan Trolle lägga in en kopia på hur fint det chippet funkade i min bil, bilen stod kvar i bänken till o med medan vi bytte tror jag? Iaf en av de första bänkningarna för dagen o bra mkt svalare än iår...

Skulle iaf inte slänga pengar på ett trimchip i första hand...o i andra hand hade det blivit en mappning efter de andra ändringarna. :o)

Kan inte annat än hålla med :!:
Ducati Monster -99
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106
Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205
Rallye -91 (Ofärdig banbil)
Ecke

Post by Ecke »

Går ju alltid att bänka original, trimchip och original igen. Om det då ger 150, 145, 150 så måste ju chippet vara kasst.
205 GTi 16v -89