tänkte åka o in handla en turbotrycksmätare idag... så man får nått att göra i regnet.... tänkte köpa mig en från autogage, men nu till de att jag har aldrig kopplat in en sådan förr, så nu skulle jag vilja ha nå tipps från nån som gjor de förr
måste ju få koll på hur mycket trubon laddar innan jag in handlar ställbart turbotrycks grejjer
jo de e en 406 2,0T från 97 som de gäller
Körde 406 2,0T -97
skrotas efter en på hällsning i en refug
tänkte åka o in handla en turbotrycksmätare idag... så man får nått att göra i regnet.... tänkte köpa mig en från autogage, men nu till de att jag har aldrig kopplat in en sådan förr, så nu skulle jag vilja ha nå tipps från nån som gjor de förr
måste ju få koll på hur mycket trubon laddar innan jag in handlar ställbart turbotrycks grejjer
jo de e en 406 2,0T från 97 som de gäller
Det finns en trycksslang som.. Om jag minns rätt... Sitter vid insuget någonstans.. Kan inte vara mer preicis, för jag kommer inte ihåg... Du sätter bara T korsningenpå den...
Du ska ladda 0.55bar original, och chippa motorn istället, för pysventil ifall det va det du skulle köpa... Så du får rätt bränsleblandning...
autogauge är ett dottermärke till autometer, inte alls en kopia, budgetvarianten bara, bra mätare. Edit: oups, läste fel, autogage är en kopia.
du kopplar in belysningen på en + som går på tändningen (så slipper du att den ständigt lyser) vacuumslangen som går till mätaren kopplar du med ett t-kors som du antagligen får med in på någon av insugets vacuumslangar, har du en mellan insuget och bränsletrycksregulatorn brukar det vara en bra slang att använda.
nu e den inkopplad o klar.... men jag retar mig på två saker....
nålen fladdrar som den vore full, och mätaren "knackar" när turbon laddar, kolla alla två anslitningarna o de e täta efter drog den o drogtillcoh med på lite vulk tape så de skulle bli tätt.....
men nu e de så att jag inte köpte den mätaren jag sa utan en billigare variant, som heter, EQUUS sälges på en tillbehörs/reservdels kedjan CD CARDIC, för den jag vela ha var slut..... o den skulle inte komma in på ett tag fassan hade en lika dan i sin Audi 100 turbo o den funka klockrent.... nån som vet vad de kan vara för fel på "skiten"
Körde 406 2,0T -97
stiss wrote:nu e den inkopplad o klar.... men jag retar mig på två saker.... nålen fladdrar som den vore full, och mätaren "knackar" när turbon laddar, kolla alla två anslitningarna o de e täta efter drog den o drogtillcoh med på lite vulk tape så de skulle bli tätt.....
men nu e de så att jag inte köpte den mätaren jag sa utan en billigare variant, som heter, EQUUS sälges på en tillbehörs/reservdels kedjan CD CARDIC, för den jag vela ha var slut..... o den skulle inte komma in på ett tag fassan hade en lika dan i sin Audi 100 turbo o den funka klockrent.... nån som vet vad de kan vara för fel på "skiten"
Har du slangklämma eller? Jag testade min med buntband först, satt ordentligt fast men det kom tydligen förbi luft ändå. Med slangklämma blev det riktigt tätt så nu funkar den fint!
när jag skerv förra inlägget hade jag inte satt dit belysningen, nu när jag gjorde de, då funka den bra, nålen vart helt still, o följe med så fin efter de man gasa, så nu laddar turbon ca 0,5 skulle vara kul men lite mer måste jag säga men de kommer
tack för alla tipps
Körde 406 2,0T -97