PC i bilen?
PC i bilen?
Hur löser man power supply och fifflet med en skärm enklast? Kan man ta vilken dvd-skärm som helst och koppla in?
- - - - - | | - - - - -
yes, it says gti.
yes, it says gti.
Peugeot Sport Club
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
Tack till Alla i klubben som hjälpt mig det sista!
söker en slang
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
söker en slang
- Donny Sorenso
- Klubbmedlem

Dj_Aleks projekt är kanske lite väl påkostat för många av oss andra.. Bildator behöver int ebli så dyrt..
Mini-ITX - 1000-1500kr
220converter 300-600kr
12V ATX 600kr
Sen sitter det redan s-video ut på itx-korten, så du kan köra DVD-skärmar å liknande, brukar bli ganska svårt att se dock. har man plats för en 15" TFT finns det billiga på blocket man kan slakta.. Finns juh även direkt convert 12V-ATX men de e varken billigare eller bättre. 220 i bilen kan juh va ganska praktiskt till mycket..
Mini-ITX - 1000-1500kr
220converter 300-600kr
12V ATX 600kr
Sen sitter det redan s-video ut på itx-korten, så du kan köra DVD-skärmar å liknande, brukar bli ganska svårt att se dock. har man plats för en 15" TFT finns det billiga på blocket man kan slakta.. Finns juh även direkt convert 12V-ATX men de e varken billigare eller bättre. 220 i bilen kan juh va ganska praktiskt till mycket..
205-405-406
- Donny Sorenso
- Klubbmedlem

mm sant, även i större bilar e 15" ganska trixigt att sätta snyggt.. 7" Touchskärmen som visas på bildator.se verkar ganska schysst. lär vara dyr med tanke på att hårdvaran i den där bildatorn för 12000:- är just ett mini-itx. All hårdvara utom skärmen blir väl ca 4000.. dvs 8000 för mjukvara å skärm.. ngn tjänar bra pengar iaf= )
Hittar inte 7" Touchskärm nånstans faktiskt, å deras e dessutom med VGA.
205-405-406
så här kan man göra
15"
GPS å allt
ljudet i bilstereon...
Peugeot Sport Club
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
söker en slang
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
söker en slang
vipah wrote:mm sant, även i större bilar e 15" ganska trixigt att sätta snyggt.. 7" Touchskärmen som visas på bildator.se verkar ganska schysst. lär vara dyr med tanke på att hårdvaran i den där bildatorn för 12000:- är just ett mini-itx. All hårdvara utom skärmen blir väl ca 4000.. dvs 8000 för mjukvara å skärm.. ngn tjänar bra pengar iaf= )
Har en kompis som puttat in "vanlig" hårdvara, från en helt vanlig dator, i sin 535. Förutom en 2.5" hdd. Han har dolt allt i skuffen, funkar helt okej. Så man måste ju inte köpa mini-itx. :]
- - - - - | | - - - - -
yes, it says gti.
yes, it says gti.
ottis wrote:
så här kan man göra![]()
15"
GPS å allt
ljudet i bilstereon...
Kör samma version när jag lyckas sno pappas bärbara........men jag har den nerpackad under sätet när jag kör o använder min S700i som fjärrkontrl via Blåååtand
-||Xsara VTS||-
Medlem 1241
Medlem 1241
vipah: tror inte bildator.se tjänar några stora pengar på grejjerna...
skärmen kostar väl en 4000kr en är det mycket runt omkring...
vet bara sen jag hade eget att det är myckat att tänka på!
skärmen kostar väl en 4000kr en är det mycket runt omkring...
vet bara sen jag hade eget att det är myckat att tänka på!
Peugeot Sport Club
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
söker en slang
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
söker en slang
vipah wrote:mm sant, även i större bilar e 15" ganska trixigt att sätta snyggt.. 7" Touchskärmen som visas på bildator.se verkar ganska schysst. lär vara dyr med tanke på att hårdvaran i den där bildatorn för 12000:- är just ett mini-itx. All hårdvara utom skärmen blir väl ca 4000.. dvs 8000 för mjukvara å skärm.. ngn tjänar bra pengar iaf= )
Jag önskar att det ändå vore så att pengarna bara rasslar in...
Du skulle bli chockad om du visste hur lite vi tjänar... Men alla extra inkomst är bara roligt.
Ang. hårdvaran.. Den är dyrare vad du tror.
Chassiet som är lika stor som en vanlig bilstereo kostar mer än moderkortet. Sen krävs det specialminnen s.k. Low Profile för annars får du inte in cd spelaren i lådan. Glöm inte hårddisken heller som är av 2.5'' storlek. Sen har vi gps pucken, strömomvandlaren från 12v - 12v, knappt större än 2st tändsticksaskar. Även den kostar ca lika mycket som moderkortet. Den driver både skärm o dator. Vi säljer en komplett koncept o inget hemmabygge. Därutav så stiger ju priset.
Räkna genom riktigt noga en gång på alla delar du skulle behöva till en bildator så kommer du att upptäcka att våra priser är inga fantasipriser.
Pekskärm
Low Profile Minne
CD Enhet (Vi inkluderar CD-RW/DVD Combo spelare)
2,5'' Disk
Chassie
Moderkort
GPS Puck
Strömförsörjning
FM Omvanlare (för de som behöver)
//Tomas
.::Toyota Yaris -05::.
.::Yamaha YZF-R1 -06::.
Snart i en backspegel nära dig!
www.bildator.se Kompl. dator till bilen. Mp3/DivX/GPS Mm...
TomasG wrote:vipah wrote:mm sant, även i större bilar e 15" ganska trixigt att sätta snyggt.. 7" Touchskärmen som visas på bildator.se verkar ganska schysst. lär vara dyr med tanke på att hårdvaran i den där bildatorn för 12000:- är just ett mini-itx. All hårdvara utom skärmen blir väl ca 4000.. dvs 8000 för mjukvara å skärm.. ngn tjänar bra pengar iaf= )
Jag önskar att det ändå vore så att pengarna bara rasslar in...
Du skulle bli chockad om du visste hur lite vi tjänar... Men alla extra inkomst är bara roligt.
Ang. hårdvaran.. Den är dyrare vad du tror.
Chassiet som är lika stor som en vanlig bilstereo kostar mer än moderkortet. Sen krävs det specialminnen s.k. Low Profile för annars får du inte in cd spelaren i lådan. Glöm inte hårddisken heller som är av 2.5'' storlek. Sen har vi gps pucken, strömomvandlaren från 12v - 12v, knappt större än 2st tändsticksaskar. Även den kostar ca lika mycket som moderkortet. Den driver både skärm o dator. Vi säljer en komplett koncept o inget hemmabygge. Därutav så stiger ju priset.
Räkna genom riktigt noga en gång på alla delar du skulle behöva till en bildator så kommer du att upptäcka att våra priser är inga fantasipriser.
Pekskärm
Low Profile Minne
CD Enhet (Vi inkluderar CD-RW/DVD Combo spelare)
2,5'' Disk
Chassie
Moderkort
GPS Puck
Strömförsörjning
FM Omvanlare (för de som behöver)
//Tomas
Inte att förglömma...service och hjälp med i princip allt du kan komma på rörande datorn, all mjukvara som behövs, samt att grejjerna faktiskt är anpassade för ändamålet också
Audi A4 1.8T - Black Pearl
Syns Man Inte, Finns Man Inte
Den som ingen turbo har, Han får åka utan bar
Sponsorer: Bildator.Se - TuningChip - Ultimate Styling - Emory Productions
Bilder På Bilen
Bilder På Bilen
det bästa altenativet är så klart att inhandla en Mac Mini. kostar ju bara 4k-5k helt ny o de har framtagit en adapter så den passar direkt där den vanliga stereon ska sitta. finns många bra program till mac me. As fina musikprogram och program så du slipper använda tangentbordet o kör allt på pekskärmen. desutom så har den datorn allt man behöver.
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... do&start=0
Peugeot 405 Gri -89 Vit - SÅLD
Peugeot 205 Gti -90 Svart - SÅLD
Peugeot 405 Mi16 -89 Svart - SÅLD
Citroen Bx 19 Tri -88 Svart - Skrotad
Peugeot 405 Glx -92 Mörkblå - Vinterbil
Peugeot 309 GTI16 - 92 miami blå
Peugeot 405 Gri -89 Vit - SÅLD
Peugeot 205 Gti -90 Svart - SÅLD
Peugeot 405 Mi16 -89 Svart - SÅLD
Citroen Bx 19 Tri -88 Svart - Skrotad
Peugeot 405 Glx -92 Mörkblå - Vinterbil
Peugeot 309 GTI16 - 92 miami blå
Länk?spoon_do wrote:det bästa altenativet är så klart att inhandla en Mac Mini. kostar ju bara 4k-5k helt ny o de har framtagit en adapter så den passar direkt där den vanliga stereon ska sitta. finns många bra program till mac me. As fina musikprogram och program så du slipper använda tangentbordet o kör allt på pekskärmen. desutom så har den datorn allt man behöver.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
spoon_do wrote:det bästa altenativet är så klart att inhandla en Mac Mini. kostar ju bara 4k-5k helt ny o de har framtagit en adapter så den passar direkt där den vanliga stereon ska sitta. finns många bra program till mac me. As fina musikprogram och program så du slipper använda tangentbordet o kör allt på pekskärmen. desutom så har den datorn allt man behöver.
Du hamnar på ungefär samma summa allafall i slutändan..
Mac Mini säljs som väääldigt snålt utförande. Man bör komplettera med mera minne osv. när man köper den. Sen så behöver du fortfarande skärm, gps puck o sånt till den. Men visst, den är klart ett alternativ...
leasken wrote:äh, vad löjliga ni är. :] jag slänger ner en "vanlig" pc med 2.5 " hdd i baksätet och sen är jag nöjd.
Det är ju helt korrekt tänkt. Dock så är det svårt att sälja sånt koncept.
Det är inte många som vill köpa en mulle meck byggd dator till bilen..
Men givetvis om man är nöjd med att ha så själv så är det bara att köra på...
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem

Enkelt förklarat, man får vad man betalar för...
Antingen bygger man nåt själv hemma av gamla överblivna datordelar...o då "brukar" de gå som de gör...
Eller så skaffar man grejjer som är anpassade för de..
Som att snacka styling, universaldelar eller saker som är anpassade för den bilen? de säger sig självt...
Sen är de ju som med allt annat..smakar de så kostar de =) dock är det ändå billigt som f*n i förhållande på vad man KAN göra med systemet! Titta bara på mitt, ja får ut funktioner för säkert en bra bit över 30-40k på ett system som kostar en bråkdel!
titta efter vad en huvudenhet med 80-100 gig lagringsutrymme, dvd möjlighet, ripp-möjlighet, samt alla video/audioformat som går att få tag på, skulle kosta..
Lägg på GPS, radio, g-tech, mappningsmöjligheter, möjligheter att kontrollera i pricip vafan som helst som går på 12v genom datorn, pekskärm, trådlöst nätverk med internetmöjlighet etc etc etc...
Antingen bygger man nåt själv hemma av gamla överblivna datordelar...o då "brukar" de gå som de gör...
Eller så skaffar man grejjer som är anpassade för de..
Som att snacka styling, universaldelar eller saker som är anpassade för den bilen? de säger sig självt...
Sen är de ju som med allt annat..smakar de så kostar de =) dock är det ändå billigt som f*n i förhållande på vad man KAN göra med systemet! Titta bara på mitt, ja får ut funktioner för säkert en bra bit över 30-40k på ett system som kostar en bråkdel!
titta efter vad en huvudenhet med 80-100 gig lagringsutrymme, dvd möjlighet, ripp-möjlighet, samt alla video/audioformat som går att få tag på, skulle kosta..
Lägg på GPS, radio, g-tech, mappningsmöjligheter, möjligheter att kontrollera i pricip vafan som helst som går på 12v genom datorn, pekskärm, trådlöst nätverk med internetmöjlighet etc etc etc...
Audi A4 1.8T - Black Pearl
Bilder På Bilen
Bilder På Bilen