byta lager i mi16, pris?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Cain0r

byta lager i mi16, pris?

Post by Cain0r »

funderar på att hel renovera en mi16 motor.
vad kan det kosta ?
om man göra allt själv.
men köper lager o packningar ?
:roll:
TomasG

Post by TomasG »

Ja tror att det är lättare o snabbare o till o med billigare att köpa en motor på skroten... Ja gav 3500 + frakt för min.. frakten gick på 500kr...

O det är bara bult on i princip...
Nicklas

Post by Nicklas »

jag gav runt 4-5k för total renovering med allt nytt inkl ny koppling. Alla lya packningar o lager. Detta med ca 40% rabatt. Men förhandla till dig nåt juste "paketpris" så ska det inte blir så mycket dyrare än så. Betydligt roligare att renovera en motor helt o hållet än att köpa en annan och på så sätt veta att allt är juste gjort.

/ Nicklas
Medlem 446:

Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Cain0r

Post by Cain0r »

okej. får se hur det blir.

mi16 motorn gick iaf sönder nyss. knackade satan. sen sa det poff så rök toplocks packningen. :(
någon som vet va det kan vara för fel? :roll: kanske lagrena till vevstaken ? :?:

tänkte kanske stoppa i min gammla 1.9 122hk motor i den gammla mi16 om jag tar den motorn. 8) hur blir det då på besiktningen ? blir det svårt att regga om den ?
kommer blien bli ap seg?
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Hehe, vevstakslager + omslipning av vevaxel är väl inte direkt ovanligt i Mi16?
Klart bättre att renovera än att köpa på skrot, en begagnad motor vet du ju ingenting om. Förra ägaren kanske inte bytte olja på 5000 mil och varvade till varvstoppet varje dag.
Det mesta av renoveringen kan du säkert göra själv om du har nåtsånär mekarvana. Vissa grejer kan man lämna bort, som toppen exempelvis. Är ju inte så vanligt att man har sätesfräsar och sånt hemma i garaget precis.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
munne

Post by munne »

TomasG wrote:Ja tror att det är lättare o snabbare o till o med billigare att köpa en motor på skroten... Ja gav 3500 + frakt för min.. frakten gick på 500kr...

O det är bara bult on i princip...

Vart hittade du den så billigt försöker hitta en mi16 motor men vart ska jag leta för bästa resultat?
PSC's private surgeon:)
Loffas

Post by Loffas »

skroten sen prutar du ner det !!
Post Reply