Tänkte byta huvudenhet i min 206GTi -01 och jag skulle vilja att displayen som sitter original på 206orna ska fungera med en ny huvudenhet. Tänkte om det finns några med funktioner som t.ex Display out. Jag är öppen för förslag på olika huvudenheter i prisklass --->3500sek.
Vet att man kan få original rattfjärr att fungera med adapters som går att köpa på mds och dylikt.
Om någon vänlig själ här på forumet vet så är jag evigt tacksam!
Ska även byta framsystem så jag undrar vad monteringsdjupet på originalhögtalarna kan ligga på så man vet ungefär vad man ska inrikta sig på.
Läste mig till att några har har tillverkat en "spacer" av trä som man lägger imellan. Undrar då om original "gallret" passar eller det sticker ut?
Det finns displayutgång på de nyare Alpinehuvudenheterna men jag har ännu inte fått svar från någon alpineinstans huruvida det finns någon adapter till 206an. Håller dock på att undersöka saken så ska nog kunna frambringa ett svar snart hoppas jag.
När det gäller att få orginal rattfjärr att fungera tillsammans med en Alpine HU är det inga problem alls.
SM-Silver i Billjud 2005 - 14 tävlingar - 14 pallplatser - 10 förstaplatser |Member of PEUGEOT SPORT Club and SASCA|206 GTi
Jag har hört runder om displayinterface till 206:an och väntar på svar från alpine precis som WheiZ
Ska bli skoj att höra vad dom säger.
Det lutar dock åt en Alpine spelare iaf.
Enligt brl.se så kommer det komma en rattfjärr till Pioneer som också fixar så texten syns på displayen!
Skulle gå att beställa den nu i höst.
Skulle kosta runt 1000-1500kr
Kom och tänka på en grej till! Har ju Clarions cd-växlare också i bilen.
Tror ni att den funkar med Alpine spelaren som jag länkat till tidigare i tråden?
Bör väl inte vara några problem?
Vill ju att det ska funka!:)
Det lutar åt den spelaren iaf och sedan köpa ett interface när det kommer till Alpine.
När det gäller displayinterface så har Alpines utvecklingscenter i Tyskland inget på gång för närvarande. Med andra ord lär det dröja innan 206ans orginaldisplay fungerar tillsammans med en Alpine HU.
SM-Silver i Billjud 2005 - 14 tävlingar - 14 pallplatser - 10 förstaplatser |Member of PEUGEOT SPORT Club and SASCA|206 GTi
Nu har jag varit ute i bilen och kollat lite.
Det är en BP 2040 enl manualen.
Det är den som är fabriksmonterad från Peugeot med bandare och cd-växlar funktion(tydligen)
Växlaren är Clarion CAA-355 enl vad som står på kassetten iaf.
Kan ju hoppas på att den funkar med Alpinen som jag tänkt skaffa.