Mi16 går illa.

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Per Larsson

Post by Per Larsson »

Nja, för att citera Gundemannen: "Iiingenting är ooomöjligt", klart att det går att få tätt på eländet igen.
Men man ska ju vara försiktig när man lyfter av toppen så att inte foderna vill följa med upp. Man får vicka loss toppen så att foderna lossnar från packningen. Om foderna åker upp så är det bara att dela hela motorn med vevaxel å kolvar å hela konkarongen. Sen får man sätta dit nya tätningar runt nerkanten på foderna.
Jag har tillverkat en aluminiumprofil med hål för två toppbultar som jag spänner ner foderna med när jag har toppen borta så att dom inte ska lossna av misstag. Lite går det att vicka på foderna när toppen är borta, men man ska ju inte lyfta upp dom från anläggningsytan i blocket så att tätningen släpper.
Det är ju viktigt att man inte försöker snurra på motorn när toppen är borta, då lossnar ju foderna direkt om man inte har fixerat dom på något sätt. (t.ex. med en fastskruvad aluprofil över blocket)
Image
mera grus
307 sport -05
Nicklas

Post by Nicklas »

Nya topppackning på plats o bilen går som en skållad bäver igen... :lol:
Medlem 446:

Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

Vilken tid det tog innan det inlägget kom, har väntat i en halvtimme :wink: .
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Joakim Enoksson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Joakim Enoksson »

Niklas--> kan du inte mäta lite ax tider tex på olika växlar och olika hastigheter s har jag lite att jämnföra min med..
Blanco

Post by Blanco »

Vill också ha nårgra tider så jag vet om min går som den ska, har ju aldrig provat nån annan 205 Mi16 så jag har inget att jämföra med.
Skoda Fabia Rs -07
Nicklas

Post by Nicklas »

Enok är du lite skakis eller?

Ska försöka låna en G-tech så ska ja mäta... Kankse i helgen, ska kolla runt lite...

Men han går som tåget iaf... Roligare bil får man leta efter... Eller iofs va ju o körde Civic Type R, lite smårolig bil, eller vad säger du rickard? Men 205:an är ju strået vassare... :roll:
Medlem 446:

Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Post Reply