Vilka ska till En dag på racerbanan.

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
Post Reply
anton84

Vilka ska till En dag på racerbanan.

Post by anton84 »

Vilka kommer till en dag på racerbanan. Tänkte om vi skulle ha en litte pegga monter där?
[url=http://www.garaget.org/?car=7959[/url]
Barre

Re: Vilka ska till En dag på racerbanan.

Post by Barre »

anton84 wrote:Vilka kommer till en dag på racerbanan. Tänkte om vi skulle ha en litte pegga monter där?

Jag kommer. Pegga monter är väll alltid trevligt.. :wink:
Kör Honda Integra Type-R

Tidigare bilar:
Pegga 206 GTi
Pegga 205 GTi*Vinterbilen*
Golf VR6
Audi 80
Pegga 205 GTi *Första bil*
ThE_HooD

Post by ThE_HooD »

vilket datum?
vart är det?

MVH Andreas!
Kör en läcker liten 205a, a la jocke
201 : 9.727 @ 118.063 km/h, 60 ft, 2.330
402 : 15.113 @ 144.880 km/h, 60 ft, 2.330
kört på mantorp actionmeet 24/9 - 05
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Info från Bilsport:

Pressinformation till märkesklubbar och för fri publicering på entusiastforum på Internet

Inför en dag på Racerbanan den 3 september
Vinn monterplats på Svenska Bilsportmässan
– DTM-stjärnan Mattias Ekström kommer till Kinnekulle Ring

En dag på Racerbanan arrangeras lördagen den 3 september på Kinnekulle Ring utanför Götene. Det är elfte gången som tidningen Bilsport och Stockholms Sportvagnsklubb (SSK) samarrangerar det populära evenemanget.
Konceptet är att skapa ett tillfälle för vem som helst att testa sig själv och sin bil på en riktig racerbana. Något som blivit mycket uppskattat eftersom motorsporten får allt högre status i Sverige. Bland annat tack vare internationella stjärnor som Mattias Ekström, Rickard Rydell och Kenny Bräck.

I år får En dag på Racerbanan extra fint besök. Regerande DTM-mästaren Mattias Ekström har tackat ja till tidningen Bilsports inbjudan och kommer till Kinnekulle Ring med en äkta DTM-Audi för att bjuda på uppvisning.
Dessutom får tre lyckliga Bilsport-läsare chansen att få åka med Mattias i DTM-bilen. Ett tillfälle som är mycket unikt eftersom det är sällan en så högteknologisk tävlingsbil finns i Sverige. Därtill är det ovanligt att DTM-teamen bjuder på åkturer i dessa bilar över huvud taget.
För att få chansen att åka med Mattias gäller det att delta i en tävling som finns i Bilsport nummer 17. Ute i butik nu.

På En dag på Racerbanan händer det så mycket mer. Bilutställning, SASCA-tävlingar och deltävlingar i SSK-klasserna Fyndbörsen Cup och Renault Junior Cup.
I år införs ett extra åtråvärt pris på utställningen.
Den klubb som gör den bästa, snyggaste, coolaste och mest spektakulära montern samt hjälper till med uppställning av medlemsbilar får förutom en fin pokal från En dag på Racerbanan, även en kostnadsfri klubbmonter på Svenska Bilsportmässan i Stockholm i november!
Varje klubb som föranmäler sig till En dag på Racerbanan får fem fribiljetter till Kinnekulle Ring den 3 september.

Missa inte årets sista stora utomhusevenemang!
Anmäl Er omgående!

För mer information och föranmälan, kontakta En dag på Racerbanans projektledare:
Fredrik Frisell, 0455-33 53 91, [email protected]

www.bilsport.se/events

Någon som har lust att hjälpa till med samordning för klubben på träffen?

Jag ska antagligen dit och köra tävling, för att svara på frågan i topic.
EN 14497
anton84

Post by anton84 »

Ja kan vara med och hjälpa till. Jag ska ändå ställa ut så
[url=http://www.garaget.org/?car=7959[/url]
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Jag kommer att ha bilen i "övre depån" på lördag. Jag är inte riktigt säker på var det är, men troligen någonstans på innerplan nära bandepån.

Kom gärna o hälsa på!
EN 14497
ThE_HooD

Post by ThE_HooD »

tjo!
blir nog så att jag glider ner med 205an,
den är ju fungerandes nu igen..
bara roligt!

MVH Andreas!
Kör en läcker liten 205a, a la jocke
201 : 9.727 @ 118.063 km/h, 60 ft, 2.330
402 : 15.113 @ 144.880 km/h, 60 ft, 2.330
kört på mantorp actionmeet 24/9 - 05
WheiZ

Post by WheiZ »

Jag kommer givetvis befinna mig på Kullen i helgen. Om någon har intresse av en provlyssning i bilen, bara vill tjata Peugeot i allmänhet eller exempelvis vill diskutera fina damer så finns jag vid Sasca-avdelningen hela dagen och jag bits icke.
SM-Silver i Billjud 2005 - 14 tävlingar - 14 pallplatser - 10 förstaplatser
| Member of PEUGEOT SPORT Club and SASCA | 206 GTi
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Nu är bilen lastad och jag siktar på att sticka 06.00 i morgon bitti. Som sagt är ni välkomna att hälsa på i depån för rejsbilar (om de inte hittat på nåt som att spärra av den).

Min bil ser ut så här:
Image

...sen finns det tre till 205 GTi där också. Hoppas ni hejar på oss under rejset!

Detaljerat tidsprogram hittar ni här: http://www.sskracing.com/Program/Tidspr ... tg%201.pdf ...jag hittade inget på http://www.bilsport.se/events/2005/even ... ntet=Racer , men där räknade jag iaf till att det är 16 puggar anmälda till gatbilskörningen.

Går apropå det i valet och kvalet om jag ska ställa upp som instruktör på gatbilskörningen. Ska tydligen vara intressant och inte alltid intressant på rätt sätt.... :roll: LeifB hade tydligen några rätt svettiga sekunder med en, törs man säga dåre, som inte insåg att man måste bromsa i Kvarnkurvan! Dvs den ganska tvära högern längst bort.

Ett av skräckscenarierna är ju att hamna i nåt 600 hk turbomonster på Nankangdäck och med en förare utan självbevarelsedrift.... :shock:

Nån Peugeot-samling verkar det inte bli? Men eftersom jag är där tidigt kan jag försöka kolla med Bilsport om de kan vika någon plats åt PSC och visa er dit. Men kan inte garantera något.

Ses!
EN 14497
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

Pär Hansson wrote:Ett av skräckscenarierna är ju att hamna i nåt 600 hk turbomonster på Nankangdäck och med en förare utan självbevarelsedrift.... :shock:

Låter som Olsén, fast med effekt? ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

107 H.U.S.T.L.E.R

myspace.com/billcollectr
olsén
Crew
Crew

Post by olsén »

Banzai3030>>

Nankang??!! FUCK U!!!! :wink: Tacka vet jag pirelli... Hmm... eller inte..
utan effekt... hmm hänger du på??
Självbevarelsedrift?... vart köper man sånt?? :roll: :twisted:

Du och jag nån dag på nån bana... Du har en utmaning... he he :twisted: Are U up for it?

Man or mouse?
Äger:
*406 SS -02 "Lady"

I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi

Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Hektisk dag och jag överlevde instruktörstjänsten.....

Åkte med Christoffer Waern och Teimur Khasal i deras 205:or och i en seriöst iordninggjord Xsara VTS från klubben. Ursäkta att jag glömt ditt namn om du läser detta. Förarmöte 07:30, kvalkörning med full laddning plus att hoppa mellan medåken sätter sina spår..... Var det Johan?

Utöver dessa såg jag ytterligare ett par 205, ett par-tre 206, varav minst en RC, en 405 LeMans och en BX i lineupen till bankörningen. Hann tyvärr inte hälsa på alla och göra reklam för oss.

Hamnade efter en svart stylad 206 när jag lämnade, var det du WheiZ?

Jag åkte iaf i rätt varierade fordon, Psa-ligan har jag nämnt, sen var det:

-Skyline GT-S
-Buskig Golf GTi
-Jaguar XJ6 (gick bra!!! killen i den trimmade golfen med bur tyckte nog det var jobbigt att bli kappkörd av en lyxglidare i de kurviga partierna...)
-200 SX
-Camaro Z28 (med luftfilter genom huven och körglad förare med hyfsad koll...)
-Toyota Corolla AE 86 (med drifting-Kristian)
-Skyline GT-R (med myycket mos och rätt duktig chaffis)
-och ngn mer.....

Det gick bra med alla utom två som jag tyckte det var obehagligt att åka med, men det gick så sakta att jag inte behövde bli rädd i alla fall. Ryckigt och dant med många hästar och var börjar man med knappa tre varv? "...försök hålla båda händerna på ratten...."

Kul upplevelse iaf.

Hur det gick i rejset kan ni läsa här: http://www.sskracing.com/Resultatarkiv/ ... ing8/Fyndbörsen%20Cup%20Race%20(Officiellt).html ..är rätt nöjd med de framsteg jag gjort, men om det skriver jag i projekttråden tror jag. Det blev en del "riktig racing" för mig denna gång! :thumbup: :D

Tyvärr blev Reinhold avknuffad efter ett halvt varv och bilen blev rätt tilltygad. :( Hoppas du hinner få den klar till finalen.

Tyvärr var det fullt upp med träning på fredag så jag hann inte kolla om det gick att fixa en "peugeothörna".

Kul helg var det. Ganska nöjd med körningen och kul med mycket publik.
EN 14497
PelleW
Senior

Post by PelleW »

[quote="Pär Hansson"]Hamnade efter en svart stylad 206 när jag lämnade, var det du WheiZ?{/quote]
Dags att besöka forumet lite mer kanske? :wink: Wheiz bil är blå med silver stripes o han tävlar i välljud. :roll: :D
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
WheiZ

Post by WheiZ »

PelleW wrote:
Pär Hansson wrote:Hamnade efter en svart stylad 206 när jag lämnade, var det du WheiZ?

Dags att besöka forumet lite mer kanske? :wink: Wheiz bil är blå med silver stripes o han tävlar i välljud. :roll: :D

Precis, Pelle har koll i vanlig ordning! Fanns en och annan Pegga att beskåda på Kullen och roligt att se Pär in action på banan. Annars var det intressant att se Mattias Ekström ratta runt sin Audi i relativt hög fart jämfört med alla andra och så underbart att se en kille som fortfarande, trots sina framgångar, kan stå med båda fötterna på jorden och vara helsympatisk.
SM-Silver i Billjud 2005 - 14 tävlingar - 14 pallplatser - 10 förstaplatser
| Member of PEUGEOT SPORT Club and SASCA | 206 GTi
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Såg nu att jag är med på bild i senaste Bilsport s 26. Det är jag som sitter o åker nippon-pippon på stora bilden... :D
EN 14497
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Pär Hansson wrote:Såg nu att jag är med på bild i senaste Bilsport s 26. Det är jag som sitter o åker nippon-pippon på stora bilden... :D

Göttmos :D Du ser lite rädd ut :lol:

*Hade aldrig vågat åka med newbees på bana*
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
Post Reply