Tox wrote:Hmmm, f*n gubbar om ni ska ett hyffsat ljud så är nog det nog så att enklaste och enda sättet är att köpa en modell med tidskompensering, jag säger bara har man haft det en gång så låter allt annat mer eller mindre dåligt utan tidskomp oavsett märke. Så mitt råd är att hellre köpa en beggad med tidskompensering som har något år på nacken än en ny budget huvudenhet.
Ljudkvalitén har inget egentligt samband med tidskompensering utan ger endast möjligheten att ändra fokuseringen av röster och instrument. Dock så finns tidskomp oftast i de lite dyrare huvudenheterna vilket gör att dessa maskiner oftast presterar bättre än sin billigare syskon.
En av de absolut bästa maskinerna på marknaden idag är Nakamichi och den saknar helt tidskomp men de ligger heller inte i de prisintervall som diskuteras i denna tråd. Den mest välljudande bil jag hitills lyssnat i hade just en sådan HU och då har jag lyssnat i de flesta av Sveriges idag bästa tävlingsbilar. Kan däremot hålla med om att det är svårt att lyssna på bilstereo utan tidskomp när man väl vant sig vid det.
SM-Silver i Billjud 2005 - 14 tävlingar - 14 pallplatser - 10 förstaplatser |Member of PEUGEOT SPORT Club and SASCA|206 GTi
tidskomp: lyssna i ngns bil som har det. t ex i ngn som tävlar i sasca.
3k kostar en beg alpine
ska du höra ljud ifrån mer än en högtalare är tidskomp ngt som förändrar ljudbilden helt otroligt.
och du har väl 5 högtalare skulle jag gissa? 2 diskanter uppe fram. 2 vanliga eller vad det nu e i dörren? och en bas.
eller om du nu bara har 3 element så gör det mycket också.
jag rekomenderar iallfall tidskomp. men det kostar ju lite mer.
fast själv hade jag nog köpt en lg annars. ser ganska sjysta ut och varför inte testa...
OM jag inte hade tänkt ha sjyst ljudbild
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto