Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
jag brukar köra på jet..men har tankat på alla möjliga o det märks då ingen skillnad iaf..e väl ungefär samma snack som att biltemas oljor bara är skit...fast det iaf då var samma som statoil sålde. Nåt sånt snack var det iaf , jag kommer inte ihåg hur allt var nu.
Som köper in den billigaste besinen (den som finns längst ner i tankarna och därför innehåller mest föroreningar)...
Vart har du fått den informationen om att det skulle vara så? Senaste medlemstidningen från Statoil eller?
Så länge bilen inte påverkas negativt på något sätt av bensinen JET säljer så är det väl ändå skit samma om den kommer från en lågprismack eller Statoil?
Som köper in den billigaste besinen (den som finns längst ner i tankarna och därför innehåller mest föroreningar)...
Vart har du fått den informationen om att det skulle vara så? Senaste medlemstidningen från Statoil eller?
Så länge bilen inte påverkas negativt på något sätt av bensinen JET säljer så är det väl ändå skit samma om den kommer från en lågprismack eller Statoil?
Kan vara skrönor, men skillnaden är inte så stor. Sen har jag snackat med många personligen också, speciellt folk med äldre bilar som har fått problem på vintern med Jet-soppan.
Så jag kör på statoil eller Ok vanligtvis... Jag vill inte chansa helt enkelt.
www.valhangt.se - Det är storleken som räknas.
Subaru Impreza -09
Kan vara skrönor, men skillnaden är inte så stor. Sen har jag snackat med många personligen också, speciellt folk med äldre bilar som har fått problem på vintern med Jet-soppan.
Så jag kör på statoil eller Ok vanligtvis... Jag vill inte chansa helt enkelt.
Jag läste flera stycken i den tråden som tanakde på JET och var nöjda samt folk som sägs vara "insatta" i det som säger att alla tar bensinen från samma ställe. Var soppan på JET så himla dålig så skulle dom inte få sälja bensinen, det skulle åtminstonne dyka upp en och annan artikel i tidningarna.
Nu borde väl alla ha dragit igenom en tank, vad säger ni som provat märker ni någon skillnad? Jag tror jag märker skillnad dock är det nog mest placebo effekt, men höjjer det min upplevelse så betalar jag gärna. Dock kan jag nämna skräck exemplet idag när jag tankade o såg att liter priset stod på 13:03.
ställda för 95 oktan betyder bara att den inte kan utnyttja de 4 extra oktanen i v-power, annars skulle man kunna åka med lite elakare tändning etc (kan man fortfarande om man kan mappa själv )
men tja, förutom att v-power är 99 oktan och innehåller renande ämnen är det svårt att få reda på vad smo egentligen skiljer med den, jag ´tror knappast att de häller CSP i soppapumparna (något som dock endast 0.2% av sveriges bilar har möjlighet att utnyttja skulle jag tro)
Jag har kört 2 fulla tankar med V-power.
Tycker oxå att bilen känns piggare, men som sagt kan vara placebo effekt(Effekt iallfall )
Det jag märker skillnad på är att bilen drar 0.8L/milen(blandad körning). Det har den aldrig gjort förut?! Och nej har inte kört längre sträckor än vanligt. Och inte lugnare Så för min del iallfall så sparar jag in strax ovanför 100:- per tank.
simonB - du har till skillnad från 205ägare en bil som antagligen svarar lie på högre oktantal, det beror på hur den är mappad från början, men jag kan tänka mig att 406'an gillar högre oktan. Även om det inte direkt blir några fantasivinster i effekt.
Det kan inte vara så att JET kan hålla lägre priser pga att dom bara har automat stationer då? Det är ju bara att kolla på vilken automat station som helst jämfört med en bemannad station så är ju automatarna billigare.
bensinen förvaras ju på samma ställe till alla bensinbolag.. har ni inte läst om snubben som rasade sin nya bmw x5 och ville reklamera bmw tog inte på sig felet eftersom det va bensinen och bensinbolaget kunde inte bli skylldiga eftersom det är samma bensin i alla pumpar.. det lagras nere i gbg.