Dubbeloptik till 206 RC ?
-
michel_streetdream
Dubbeloptik till 206 RC ?
Hejsan allihop !
Jag har en fråga !
Vet någon var jag kan köpa dubbeloptik till min 206RC ? Skulle så sjukt mycket vilja ha det! Är det kanske så att man e tvungen och köpa ett normalt sportsystem sen bygga ut resten själv eller finns det att köpa?
Tack för all hjälp !
ha det underbart grabbar och flickor !
Jag har en fråga !
Vet någon var jag kan köpa dubbeloptik till min 206RC ? Skulle så sjukt mycket vilja ha det! Är det kanske så att man e tvungen och köpa ett normalt sportsystem sen bygga ut resten själv eller finns det att köpa?
Tack för all hjälp !
mvh
Michel
Michel
Re: Dubbeloptik till 206 RC ?
michel_streetdream wrote:Hejsan allihop !
Jag har en fråga !
Tack för all hjälp !
Vad menar du med "dubbel optik"?
Om du ska ha som jag tror dubbla utblås på varje sida så får du nog bygga det själv eller lämna in det till nån firma som bygger det.
Har inte sett nånstans att man kan köpa ett färdigt system med dubbla utblås på varje sida.
Sen måste du ju kapa plasten om du ska behålla orginal bakjol
/Fredrik
206 Rc Såld 
Kör nu: Ford Fiesta ST -06
Rüffer har dubbelutblås till 206 RC: http://www.peugeot-sport-club.com/bilda ... php?id=305
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
PelleW wrote:Rüffer har dubbelutblås till 206 RC: http://www.peugeot-sport-club.com/bilda ... php?id=305
Jäkla tjusigt också!
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
If it's not a rotor, it's not a motor.
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
Vart hittar man en sån bakjol så utblåset får plats på andra sidan?
Ser ju ut som en orginal som är kapad bara men ruskigt bra gjort isåfall..
Mvh
edit: såg på deras hemsida att BAKRE burken som på bilden PelleW postade kostar 729 £
http://www.plus5db.com/home.php?MenuID=298
Mvh
edit: såg på deras hemsida att BAKRE burken som på bilden PelleW postade kostar 729 £
http://www.plus5db.com/home.php?MenuID=298
206 Rc Såld 
Fredrik^ wrote:Vart hittar man en sån bakjol så utblåset får plats på andra sidan?
Mvh
FrenchPower har lister: http://www.french-power.com/html/auspuff_206.html
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Eller köp en sån dämpare som jag har. Den är visserligen inte rostfri, men kostar bara 690 spänn.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
Har pratat med killen i fråga som har dubbla utblås. Han skar själv ut "hålet" i bakspoilern.....han sa att det va ett jävla jobb för att få det exakt men tillslut blev det jävligt bra. Kan bara säga en sak å det e att den låter fruktansvärt härligt med det systemet!
Han sa oxå att kosta ca. 8000:-...hemtaget från Tyskland!
Hade gärna velat ha ett sådant fast jag hade velat ha 2 runda utblås ist. Typ 2 st 3" eller 2 st 4"......
Han sa oxå att kosta ca. 8000:-...hemtaget från Tyskland!
Hade gärna velat ha ett sådant fast jag hade velat ha 2 runda utblås ist. Typ 2 st 3" eller 2 st 4"......
It doesn´t matter if you win by an inch or an mile, winning is winning!
--------------------
Teddan l Peugeot 206 RC l Helsingborg
--------------------
Teddan l Peugeot 206 RC l Helsingborg
Personligen tycker jag att sådan styling förstör utseendet på bilen. Det blir för mycket helt enkelt. Jag har aldrig gillat överdriven styligt, neonljus under bilen och liknande. Sånt känns bara töntig och är fult.
Jag gillar diskret styling, såndär styling som man inte lägger märke till, som man inte kan sätta fingret på. Sånt som gör så att bilen ser extra fräsch ut men fortfarande "original". Det kan vara lackerade lister, lagom toning (ej kolsvart), och andra små assesoarer Ett par stora snygga fälgar får naturligtvis alltid plats
Mitt förslag är: Köp en snygg singeldämpare. Det blir kanon...
Det är mitt resept på hur en snygg bil ser ut. Och min högst personliga åsikt
Jag gillar diskret styling, såndär styling som man inte lägger märke till, som man inte kan sätta fingret på. Sånt som gör så att bilen ser extra fräsch ut men fortfarande "original". Det kan vara lackerade lister, lagom toning (ej kolsvart), och andra små assesoarer Ett par stora snygga fälgar får naturligtvis alltid plats
Mitt förslag är: Köp en snygg singeldämpare. Det blir kanon...
Det är mitt resept på hur en snygg bil ser ut. Och min högst personliga åsikt
Honda Civic 1.8 Sport -08
(BMW 525i -94 2005-2008)
(206 RC -04 2004-2005)
(Saab 900 2.0T -95 2001-2004)
(205 GTI LeMans -91 2000-2002)
(205 GR -85 1999-2000)
(BMW 525i -94 2005-2008)
(206 RC -04 2004-2005)
(Saab 900 2.0T -95 2001-2004)
(205 GTI LeMans -91 2000-2002)
(205 GR -85 1999-2000)