bränslefilter

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Amar

bränslefilter

Post by Amar »

var o bytte bränslefilter på peggen igår efter att den hade rullat på samma filter i ca 16000mil. men när jag tog bort filtret så rann det ren soppa igenom det...

altså soppan var itne lika brun o skitig som den var på gammla passaten som också hade rullat på samma i 16000mil.
varför var den ren hos mig men skitig i passaten?

andra frågan: runt bränslefiltret satt en kåpa av alu som antagligen var värmeavledande (filtret är gansak nära grenröret.) men det nya filtret var större så det fick jag montera utan skyddskåpan.... kommer det att påverka funktonen... kände på filtret efter en kortare tur igår på 10min o det var bara lite varmt från den sidan var värmen kommer ifrån.

bilen går iaf jämnare nu på tomgång och det känns som att det är lite mera respons när man trycker ner pedalen.
Kent
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Re: bränslefilter

Post by Kent »

Amar wrote:var o bytte bränslefilter på peggen igår efter att den hade rullat på samma filter i ca 16000mil. men när jag tog bort filtret så rann det ren soppa igenom det...

altså soppan var itne lika brun o skitig som den var på gammla passaten som också hade rullat på samma i 16000mil.

andra frågan: runt bränslefiltret satt en kåpa av alu som antagligen var värmeavledande (filtret är gansak nära grenröret.) men det nya filtret var större så det fick jag montera utan skyddskåpan.... kommer det att påverka funktonen... kände på filtret efter en kortare tur igår på 10min o det var bara lite varmt från den sidan var värmen kommer ifrån.

bilen går iaf jämnare nu på tomgång och det känns som att det är lite mera respons när man trycker ner pedalen.

Jag tog också bort skyddskåpan när jag bytte filter. För det passade inge bra. Man jag har kört i över ett år och jag har inte haft några problem där.
//Kent [Medlem nr: 348

205MSi?16 evighetsprojektet
VW T3 Buss -80
205 16V vardagsbilen (såld)
Suzuki Intruder M1800R
Husqvarna WR 360 enduro
Amar

Post by Amar »

ok, bra.. då behöver jag itne vara orolig för att det sklall börja brinna iaf. ;)
Guest

Re: bränslefilter

Post by Guest »

Amar wrote:altså soppan var itne lika brun o skitig som den var på gammla passaten som också hade rullat på samma i 16000mil.

Passaten har i prinsip rost i tanken från fabrik, som alla andra vw-bilar :)
Amar

Post by Amar »

rost i plasttank?
Post Reply