Jag lämnade in min bil till peugeot förra veckan för att få den sänkt i fram.
Nu knakar det och smäller i fram sedan dom bytte fjädrar.
Oftast smäller det när jag göra stora rattutslag. Eller när bilen stått över natten så smäller o knakar det enormt när jag ska iväg dagen efter.
ska det behöva bli/vara så för att man bytt fjädrar???
Det är H&R fjädrar som sänkte 50mm.
Knakar o smäller efter fjäderbyte
Knakar o smäller efter fjäderbyte
Peugeot 206 -05
medlemsnr. 1234
medlemsnr. 1234
Det kan vara att fjädern ligger fel i fjädersätena, om du tar och höjer upp bilen och ser till att fjädern ligger rätt mot kanten där i både övre och undre sätet, samt att övre sätet ligger rätt i lagringen, det kan vara svårt att se dock... Det man kan kolla efter är att det ligger symetriskt runt kolven i dämparen, det ligger ett dammskydd som du behöver flytta på för det.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Fnatte wrote:Det kan vara att fjädern ligger fel i fjädersätena, om du tar och höjer upp bilen och ser till att fjädern ligger rätt mot kanten där i både övre och undre sätet, samt att övre sätet ligger rätt i lagringen, det kan vara svårt att se dock... Det man kan kolla efter är att det ligger symetriskt runt kolven i dämparen, det ligger ett dammskydd som du behöver flytta på för det.
Ok, men jag lämnade ju in bilen till min lokala peugeot verkstad här i stan, borde inte dom ha vetat hur grejerna skulle sitta.....
Det är inget som kan "gå" till sig efter ett tag då?
Peugeot 206 -05
medlemsnr. 1234
medlemsnr. 1234
Alltså, dom borde ha gjort det, men på en sen dag så kanske dom glömt? Jag klankar inte ner på deras arbete, men det ska iaf inte smälla och ha sig när man bytt fjädrar. Jag hade det en kort stund på min bil, men ryckte lite i fjädern när bilen var upphissad och sen slutade det.
Du har väl garanti på jobbet, men det kanske är knöligt att komma iväg?
Du har väl garanti på jobbet, men det kanske är knöligt att komma iväg?
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Fredrik^ wrote:Mina fjädrar smällde också när jag monterade dom
H&R 50mm satte jag på..
På min slutade efter kanske 2 veckor att smälla.. är väl fjädrarna som sätter sig efter ett tag
Ja det var nått sånt jag tänkte också.
Får väl rulla nån vecka och testa, annars får jag lyda Fnattes råd.
Peugeot 206 -05
medlemsnr. 1234
medlemsnr. 1234