Få ut Cd:n ur en 206:a

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Piggeknau

Få ut Cd:n ur en 206:a

Post by Piggeknau »

Tja!
Jag undrar hur man får ut Cd:n ur en 206:a 99. Det är inte orginal, sitter en Sony 600 cdx tror jag den heter, förra ägaren har nämligen kopplat fel, den nollställer sig varje gång man vrider på nyckeln. Det är ju lite jobbigt, så tänkte höra om någon vet vilken sladd man ska byta, och vart den ska sitta etc.

Tacksam för svar / S
Snelleman

Post by Snelleman »

Urmont verktyg till sony kan skilja sig en jääkla massa...

men leta efter nått hål run tomkring radion nånstans å kör in nån platt metallbit å kolla om det klickar till nånstans...

byt röd och gul..

ha de
Medlem 1262
Snelleman kör en Mercedes-Benz C280 -96
Piggeknau

Post by Piggeknau »

Tackar, ska gå ut o kolla på det snart. Är de bara byta kablarna, eller måste jag fixa något med strömmen, typ, lossa säkring eller något ?

/ S
Elithaxor

Post by Elithaxor »

Det ska bara vara att byta så blir det nog bra ska du se... Gul till röd och viseversa...
Piggeknau

Post by Piggeknau »

Ni för ursäkta om jag inte är så jätte haj på detta, men man måste prova och fråga för att lära sig. Nu har jag fått ut Cd:n, nu till frågan, hur lossar man kablarna? Jag hittade inte hur man ska göra. Fast det kanske är olika på olika cd, så det är svårt att säga ?
Piggeknau

Post by Piggeknau »

Jag har pratat med förra ägaren, han sa att det inte gick att lossa från bakpanelen. Han sa att man skulle löda, o det har jag inte möjlighet till, DÅ undrar jag om man kan tvista ihop dem, sen tejpa hårt. Hur funkar det ? och sen löda när jag får tillfälle.

Är jag helt ute och cyklar, eller funkar det ?
Snelleman

Post by Snelleman »

Klipp av röd och gul, sen använder du lämpligtvis kabelskor för att få ihop dem igen... korsade då såklart..
Medlem 1262
Snelleman kör en Mercedes-Benz C280 -96
Piggeknau

Post by Piggeknau »

Tack Snelleman, får fixa det imorn. hör av mig om jag stöter på fler problem.
Post Reply