Xenon-look-alike-soppan

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
vik

Xenon-look-alike-soppan

Post by vik »

Har läst tidigare trådar om Xenon-lookalike men det blir så rörigt och det framgår inte vad folk har för lampor/vad de heter och vart de är köpta osv så nu vill jag reda ut det !

Jag vill ha blå-skimrande ljus 55/60w H4sockel samt blåskimrande parkeringsljus 4W. Vart hittar man detta? Köpte dyra Osram lampor som skulle vara CoolBlue men blev bara jävligt vitt, inte det minsta blått :evil:

Köpte även några dyra P-ljuslampor som faktiskt ser blå ut i glaset när man tittar på dem men när de är monterade och lyser finns inte en tillstymmelse till blått sken utan endast vitt. Så nu sitter jag här å bölar och är sne :(

Så kom gärna med rekomendationer, och gärna bild på hur det lyser i mörker! Det är extra bra om de går att köpa i sthlm.

Dessa som Igelhammar har tycker jag är riktigt fina:
Image
Sammy

Post by Sammy »

Word!

Jag har me läst en hel del, men folk bara spammar sönder trådarna, kommer aldrig fram till nåt! Jag skulle me vilja vet vart man kan köpa sådana för dim/hel/halvljus
9-3 AERO Maptun Steg 2
Radeon

Post by Radeon »

Sammy wrote:Word!

Jag har me läst en hel del, men folk bara spammar sönder trådarna, kommer aldrig fram till nåt! Jag skulle me vilja vet vart man kan köpa sådana för dim/hel/halvljus

säger fortfarande samma sak.. racesports lampor.. 99kr för 2 h1 lampor.. haft mina sen mars och inte NÅN har gått sönder. lyser RIKTIGT vitt oxå :D
Körde förut 306 RC Edition.
Stebe
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Stebe »

Radeon wrote:

säger fortfarande samma sak.. racesports lampor.. 99kr för 2 h1 lampor.. haft mina sen mars och inte NÅN har gått sönder. lyser RIKTIGT vitt oxå :D

Nu får du nog läsa en gång till Radeon, killen vill ju INTE ha vita lampor utan blåa. :?

RUSTA:s H4 för 99:-/paret funkar kanon men kan vara svåra att få tag på...
#1683 Stefan Bengtsson
106 Rallye-97 Krockad och inlöst, 106 Rallye-97 Såld och bränd
106 Rallye-97 Bruksbilen, 106 Rallye-97 Banbilen?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower-07 Familjekombin
Radeon

Post by Radeon »

Stebe wrote:
Radeon wrote:

Nu får du nog läsa en gång till Radeon, killen vill ju INTE ha vita lampor utan blåa. :?

RUSTA:s H4 för 99:-/paret funkar kanon men kan vara svåra att få tag på...

sorry boys.. va för ivrig :roll:

men jag tror inte det går att få tag på blått ljus till halvljus ? lr har jag fel ?
vik

Post by vik »

men jag tror inte det går att få tag på blått ljus till halvljus ? lr har jag fel ?

Jorå, alltså inte blått som en polis-siren, utan så som det är på igels bild jag bifogade i första inlägget. Alltså vitt/blåskimrande sken... att man kan se blått sken i vissa vinklar så att säga. Om man möter en bil med Xenon ser man effekten jag menar. Eller om det ligger en bakom och skumpar så kan man se blåa strimmor!
Radeon

Post by Radeon »

vik wrote:

Jorå, alltså inte blått som en polis-siren, utan så som det är på igels bild jag bifogade i första inlägget. Alltså vitt/blåskimrande sken... att man kan se blått sken i vissa vinklar så att säga. Om man möter en bil med Xenon ser man effekten jag menar. Eller om det ligger en bakom och skumpar så kan man se blåa strimmor!

köp en blå parkeringslampa då ? :)
vik

Post by vik »

Radeon wrote:
vik wrote:

köp en blå parkeringslampa då ? :)

Mehh :P jo gjorde ju det men den var kass, ska prova köpa nån annan. Men vill ha hel/halvjus med ... som på igels bil ungefär for fuck sake :wink: :) :twisted:
olsén
Crew
Crew

Post by olsén »

oki, nu skall vi inte förivra oss i fakta här!!!

Racesports funkar, blir blåaktigt ljus kan uppfattas som vitt OCH blått
som radeon säger, funkar bra.

Rustas lampor svåra att få tag på , jag kör på dem, de är skitsnygga!! WARNING!! BÖR inte användas på 206 mm, då de blir groteskt varma och smälter kontaktsktycket till lampan+ reflektorn just vid lampan..
Har dessa på min 406 FasII där funkar de...

Var det något mer mina herrar (och damer)??
Äger:
*406 SS -02 "Lady"

I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi

Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
vik

Post by vik »

Såja, väl talat Olsén! :)

Hmm... rustas lampor låter ju inte helt bra då :? Undrar om de går bra på en pug 309?! Svårt att veta i förhand och man märker ju inte om det blir för varmt förens misären är ett faktum och man har bränt upp kontakter och reflektor =(

Men är det så illa? har bara hört positiva ord om rustas.

Radeon eller någon med Racesports halv/hel-ljus lampor skulle du vilja vara snäll och knäppa en bild på dem när de lyser i mörker? Vore toppen!
olsén
Crew
Crew

Post by olsén »

på din 309 tror jag inte det blir problem, fetare plast reflektor, samt större reflektorhus, tror det ska gå bra...

OM du hittar de på rusta alltså... jag söker med ljus och lyckta efter de...
Äger:
*406 SS -02 "Lady"

I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi

Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
Fredrik Sjöberg

Re: Xenon-look-alike-soppan

Post by Fredrik Sjöberg »

vik wrote:Köpte även några dyra P-ljuslampor som faktiskt ser blå ut i glaset när man tittar på dem men när de är monterade och lyser finns inte en tillstymmelse till blått sken utan endast vitt. Så nu sitter jag här å bölar och är sne :(

Var köpte du dem? jag köpte såna på Danmobility, men de gick sönder efter några veckor. Måste ha nya, tål inte gula parkeringsljus! :?
Krizmo

Post by Krizmo »

ja är va ute efter mer vita parkeringsljus.. köpt två olika par som ska va vita.. men lyser mer blått än vitt.. dom från realcar hade tillomed två olika nyanser av blått( står att dom ska va vita)
405 MI16

Bilder på pärlan:D
http://www.garaget.org/?car=12810
Dj_Aleks

Post by Dj_Aleks »

vik wrote:

Det blåa skimret har egentligen inte så mkt med lampan och göra utan snarare med projektorlinsen som bilen har..du ser exempelvis inte den effekten på volvos som använder sig av strålkastare anpassade för D2R lampor (utan lins)...
Audi A4 1.8T - Black Pearl
Syns Man Inte, Finns Man Inte
Den som ingen turbo har, Han får åka utan bar :D
Sponsorer: Bildator.Se - TuningChip - Ultimate Styling - Emory Productions
Bilder På Bilen
vik

Re: Xenon-look-alike-soppan

Post by vik »

Fredrik Sjöberg wrote:
vik wrote:Köpte även några dyra P-ljuslampor som faktiskt ser blå ut i glaset när man tittar på dem men när de är monterade och lyser finns inte en tillstymmelse till blått sken utan endast vitt. Så nu sitter jag här å bölar och är sne :(

Var köpte du dem? jag köpte såna på Danmobility, men de gick sönder efter några veckor. Måste ha nya, tål inte gula parkeringsljus! :?

De är från DinBil/VAG. Skulle inte rekomendera dem, kan lika gärna köra på orginal. Jag tycker inte jag märkte nån skillnad.

Racesports blå P-ljuslampor funka bra däremot (om man vill ha blått), blir så här:

Image

Kameran tyckte inte om att fota i kolmörker så det blev lite konstiga färger/skärpa men man ser endå hur det blir...

När det gäller hel/halv-ljus får det väl bli racesports H4-lampor om det inte kommer fler förslag? Rustas verkar inte gå att få tag på indeed.
Miiicke
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Miiicke »

Jag köpte några cool blue på Gekås i Ullared :D och de funkar ganska bra, de är lite blåare än vanliga lampor... Har tyvär ingen bild på dem och de kosta 49:- :D
309 GTI -91 Såld som reservdelar
405 MI16 -89 Såld
205 GTI -87 Såld
205 GTI -89 Såld
205 GTI -89 Såld

Subaru Legacy 2,0D -09
205 MI16 -89
205 GTI -92 Projekt
Mitsubishi Eclipse -92 Projekt
Gusten

Post by Gusten »

jag hadde rusta och dom lös jävligt bra.

tilloch med en lite okunig jobbarkompis som fråga om jag hadde lika som det är på nya bilar(xenon menade han)

det tråkiga va ratt färgen som sitter längsfram på lampan flagnade bort efter ett halvår så besiktningen gillade inte ljusbilden. men efter att ha bytt till en ny så lyser det som attans igen.
[url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=992[url]Bilder på 406st 2,0[/url] [url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=771[url]Bilder på 309 GTI16[/url]

Även en Suzuki GSX1100G
Medlemsnummer: 1287
lite delar från mi16/gti16 som ska bort.
http://www.mickesbilder.webb.se
XzTrAz

Post by XzTrAz »

http://www.conrad.se/
har div blå-vita lampor.

kolla under biltillbehör-lampor.
//Michael Thonfors

405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}

Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Amar

Post by Amar »

har rustas själv och de lyser väldigt vitt och skimrar lite blåttaktigt ur vissa vinklar.

hade likadana på 309:an o där såg de mer ut som xenon, kanske pga den stora reflektorn där,

här e iaf en mörk bild på rustas lampor i 106...

Image
Post Reply